Twee leuke jongens?

Ik heb in de herfstvakantie een jongen leren kennen via facebook. Een keertje op date geweest maar tot de conclusie gekomen dat hij niet mijn type is, maar hij was wel super verliefd op mij.

Sinds een klein weekje heb ik nu een andere jongen leren kennen weer via facebook. Alleen wil hij te snel voor mijn gevoel. Hij wil meteen mijn nummer zodat we kunnen appen, en ook al afspreken. Deze jongen is wel meer mijn type maar ik wil niet te snel gaan. Met de vorige jongen ging het echt heel snel, voor mijn gevoel te snel.

Nu de eerste jongen appt mij nog wel veel, gewoon over dagelijkse dingen en hij toont niet heel veel intresse in mij. Hij zegt wel dat hij super verliefd op me is en dat ik echt zijn droom meisje ben. De tweede jongen, praat via facebook messenger heel veel met me. Ik vind dit heel erg fijn praten met hem, hij toont heel veel intresse in mij. En we houden wel een beetje van dezelfde films.

Ik heb de tweede jongen gezegd dat ik het aardig snel vind gaan, en als hij echt iets met me wil dat we het wat rustiger aan moeten gaan doen. Hij vind dit prima, we praten nog met elkaar als daarvoor en hij toont best veel begrip voor me dat ik wat rustiger aan wil doen. En ondanks dat we totaal niet bij elkaar in de buurt wonen, denk ik dat we goed bij elkaar passen. En dat wil ik ook zeker uitvogelen door het rustig aan te doen en kijken hoe het gaat.

Maar nu zit ik dus met jongen een, ik wil hem niet meer aan het lijntje houden. Ik heb gezegd dat ik hem hartstikke aardig vind maar niet het idee heb dat het meer kan worden dan soort van vrienden. Hij appt nog heel vaak ook met x’jes en dat hij me geweldig vind enzovoort. Ik zou zijn eerste echte vriendinnetje zijn en vind het ook wel zielig dat hij niet echt een vriendin kan vinden die bij hem past. Hij heeft een paar dingen wat het niet makkelijker maakt om een relatie met hem te nemen. Bijvoorbeeld dat hij snel jaloers is, en niet heel veel intresse in je toont. Hoe kan ik hem vertellen dat ik een andere jongen heb leren kennen die ik eigenlijk wel leuk vind, en dat ik hem beter bij me vind passen?

Ik vind het moeilijk om jongen een dit te vertellen, hij hecht heel veel waarde aan mij heb ik het idee. Krijg ik ook van zijn zusje te horen waarmee ik bevriend ben.

Heyy,

Ik zou hem gewoon zeggen dat je denkt dat het niets gaat worden en dat je het meer vriendschappelijk ziet…
Als je dit niet wil zorg dan dat je hem laat merken dat je hem niet op die manier leuk vind, vertel het tegen zijn zusje…
Zorg dat je niet uit je zelf het gesprek begint dat soort dingen…
Hoop dat je er iets aan hebt. En hoop ook voor je dat het iets word met die tweede jongen maar dat zal wel.

Succes en liefs,

Hoi!
Ik zou tegen jongen 1 zeggen dat je hem leuk vind als vriend, maar dat je het contact verbreekt omdat je hem niet langer valse hoop wil geven. En dat je met een nieuwe jongen (jongen 2) praat, dat gaat hem toch niks aan?

• A

Als jongen 1 niet veel intresse in je toont dan zou ik daar gelijk al mee stoppen

Hey,

Ik heb jongen 1 even een appje gestuurd hoe ik erover denk. Hij vind het niet zo leuk en begrijpt het niet echt. Hij zegt: “We hebben het altijd zo gezellig op de app, waarom vertel je nu pas dat het niks word en dat jij het meer vriendschappelijk met me omgaat” Nou hij heeft dus niet echt geluisterd naar wat ik heb gezegd vorige week. Ik heb hem verteld dat ik het al eerder heb gezegd dat het niet een relatie kan worden maar wel gewoon soort van vrienden. En over jongen 2 heb ik maar niks tegen hem gezegd, ook omdat ik nog helemaal niks met hem hem.

Ik hoop dat jongen 1 me kan los laten en dit niet als een trauma ervaart en nooit meer een vriendin krijgt. Hij is al bijna 20, maar vind het moeilijk om met meisjes te praten. Dus dat is wel heel erg zielig voor hem.