twee keer?

helleeuuu,

maandag had ik een beetje last van mn keel. Gaat vanzelf wel over, dacht ik… Dinsdag werd ik doodziek wakker, alles doet pijn, keelpijn oorpijn, koorts… Dus vanmorgen naar de dokter geweest. Hij dacht dat ik de ziekte van pfeiffer zou hebben, maar toen hij in het systeem keek zag hij dat ik al een keer pfeiffer had gehad. Dus dat dat het niet kon zijn, hij wilde toch een bloedbeeld van me hebben, omdat ik ook met een chronische aandoening aan mn schildklier zit, maar hij heeft me dus niet meer laten testen op pfeiffer… Nu zit ik een beetje op internet te kijken, en lees ik op een aantal fora dat je dus wel de ziekte van pfeiffer 2 keer kan hebben… Ik weet dat je moet uitkijken met informatie van het internet, maar hij heeft het meteen uitgesloten. Nu is mijn vraag of een van jullie misschien twee keer pfeiffer heeft gehad, of dat jullie mensen kennen die dat hebben meegemaakt. Alvast bedankt :wink:
xx

Vraag aan de dokter dat je op internet hebt gelezen dat je dus wel 2x pfeiffer kunt hebben.

Mij lijkt internet onbetrouwbaardere informatie weergeven dan je dokter. Maar je dokter kan het mis hebben dus als je echt zekerheid wilt hebben gewoon even navragen. :slightly_smiling_face:

Pfeiffer kan je niet twee keer krijgen, als het virus eenmaal in je bloed heeft gezeten ben jij er daarna immuun voor. Het kan wel dat je een ‘andere vorm’ van een dergelijke ziekte krijgt, die erg op Pfeiffer lijkt. Ik zou gewoon nog een keer naar de dokter gaan en je zorgen uitleggen.

okee, heel erg bedankt, morgen is de huisartsenpraktijk dicht, maar maandag word ik toch gebeld over mn bloeduitslag, dan zal ik het gelijk vragen.

Er heerst op dit moment een griep-epidemie… dat zal het wel zijn ( :
Heb er zelf ook last van!

als je niet rustig aangedaan hebt gedaan met pfeiffer dan is het niet uit je bloed verdwenen en dan kan het wel terug komen volgens mij, is in ieder geval wel bij mij gebeurt omdat ik het de eerste keer niet zo serieus nam en gewoon ben doorgegaan met mijn dagelijkse dingen

-

Ik heb een soort van pfeiffer gehad dat is een virus wat er heel erg veel op lijkt. Misschien heb je dat nu of had je dat de 1e keer?

Pfeiffer kan zich ‘reactiveren’ in je lichaam. Zodra het in je zit, komt het er niet meer uit. Maar het kan wel weer actief worden (nooit meer zoals de eerste keer dat je het had, maar wel met periodes van extreme vermoeidheid etc).

echt heel erg bedankt, ik heb hier veel aan! ik zit bij een huisartsenpraktijk waar een stel het runt, op dinsdag en vrijdag de vrouw en de andere dagen de man, mijn moeder en ik gaan liever nooit naar die man omdat hij niet zo ondernemend is, hij heeft altijd het idee dat het vanzelf wel overgaat, terwijl die vrouw juist soms teveel maatregelen neemt, en dat vind ik juist fijn, nu ben ik toch naar die man ggeweest omdat ik me echt heel erg ellendig voel, nu heb ik met mn moeder afgesproken dat we dinsdag naar die vrouw gaan. Echt heel erg bedankt, maar de eerste keer dat ik pfeiffer had, is alweer 7-8 jaar geleden dus lijkt me iets te lang om zich dan weer te reactiveren? Maar alles kan natuurlijk;)