twee keer de morning after pil

is mij ook gebeurd, heb toen gewoon een nieuwe gehaald… just to be sure. :slightly_smiling_face:

Bel even de huisarts! Die geeft je denk ik beter advies dan wij hier.

Misschien kan je ook aan de pil gaan (ik weet niet of je dat al bent), dan heb je in ieder geval nooit meer onbeschermde seks als je m goed slikt.

Ja dat is erg slim.

En? Heb je gebeld? En zo ja, wat zeiden ze? Eentje nemen of niet?

Die van vrijdag heeft zijn werking allang verloren! Dus nog een nemen…
en het daarnaast nooit meer zover laten komen!

ik snap sommige reacties van mensen hier echt niet, ze vraagt toch geen commentaar op wat zij in haar leven doet? laat haar dat zelf beslissen !
ze vraagt om advies voor de map dus beter reageren jullie dáárop.

sorry ik heb er geen verstand van haha !

ze zegt toch dat ze door een ongeluk onveilig sex heeft gehad, mischien was de condoom geschuurd… kan gebeuren… bij mij is dat ook in 3 dagen 2x gebeurd >_< maar ik had toen wel meteen weer een MAP gehaald voor de zekerheid…
heb me nog nooit zo kut gevoeld :'D

maar ben benieuwd wat ze nu heeft gedaan eigenlijk

Je mag de MAP niet 2x in een ‘cyclus’ slikken.

Edit: ik werk bij een drogist en daar wordt dat ons zo geleerd. Als je de dokter belt ben jij misschien een uitzondering. (Ligt aan heel veel factoren.)

Dokter bellen!
Want idd, een MAP mag je niet zomaar 2 keer of meer slikken.
En die 2e keer was mss een ongeluk ( vast condoom gescheurd?) dus zorg ervoor dat je meer betrouwbare anticonceptie hebt.

maar waarom had je de eerste keer geen map genomen? o;

gewoon een vraag, okee! niet dat ik commentaar heb ofzoo. (:

Nou sorry, maar als iemand 2x achter elkaar zo’n domme fout maakt dan vind ik dat mensen haar dat wel duidelijk mogen maken. Ze zegt mss wel ‘geen commentaar’ omdat ze het stiekem wel weet, maar als niemand haar dat recht in haar gezicht zegt heeft ze volgende week mss wel hetzelfde probleem.

Ik zou m nog een x nemen, maar volgende keer gewoon beschermd doen.

Volgens mij kun je inderdaad niet een morning after pil 2 keer in 1 cyclus slikken. Ik geloof dat zoiets ook wel in de bijsluiter staat!

Ik snap niet dat het twee keer fout gaat in zo’n korte tijd en ik snap het al helemaal niet dat mensen dan gewoon nog eens ‘zomaar even een tweede map’ in dezelfde cyclus gaan slikken. Informeer je eens beter, zou ik zeggen.

ja ik heb er nog eentje genomen want de apotheker zei ook dat het geen kwaad kon.

En mensen zeggen dat ik niet volwassen genoeg ben om aan de seks te gaan, omygosh doe even normaal alsjeblieft.

Wegens cultuurverschil MAG ik niet aan de pil en dan kun je nog wel vragen wel aan de seks dan? Ik ben een meisje opgegroeid in NEDERLAND met NEDERLANDSE NORMEN EN WAARDEN en ik weet prima waarmee ik bezig ben.
Ik had al het gevoel om zulke KUT reacties te krijgen, maar goed sommige meiden hebben me prima geholpen thanks! :grinning:

In ieder geval heb ik wel de arts geraadpleegd en doordat er weer een menstruatie is gekomen ondanks de korte periode die ertussen zat, moet het geen probleem vormen.

KLAAR! :grinning: en uiteindelijk heb ik toch maar de pil gehaald want ik wil geen babies.

Edit: zie nu pas je reactie hierboven. Niet lullig bedoeld, maar mag je dan ook geen comdoom gebruiken van je geloof?

Als je niet weet hoe je met voorbehoedsmiddelen moet omgaan moet je geen seks hebben. Dat heeft niks te maken met cultuurverschillen of wat dan ook.

ik weet echt wel dat je een condoom moet gebruiken.
De pil aanvragen is wat moeilijker om het te verborgen te houden voor je ouders dan een condoom die bij je vriend ligt toch?

en condooms kunnen scheuren dat kan toch.

Toevallig, Teen Mom is nu op @mtv.
Ga dat kijken en leer er eens wat van.

Een baby verberg je nog slechter.