twee keer de morning after pil

ik ben vreselijk bang en ik weet dat er sommige meisjes hier zijn die echt een probleem van maken over sommige kwesties (zoals: omg, hier ga ik geen antwoord opgeven) dus ik hou het maar ff kort en bondig.

ik heb donderdag seks gehad en de morning after pil genomen op een vrijdag.
nu heb ik zondag ook seks gehad (onbeschermd door ongeluk).
Moet ik nu nog een keer de morning after pil halen of wat?

reactions please? =(
B.V.D.

Ik weet niet hoelang de morning after pil werkt

Kan jen iet anders je huisarts bellen of de bij sluiter lezen dan weet je of je er nog een moet innemen

weet ik niet
ik weet echt niet wat ik moet doen nu :frowning_face:

Ik denk dat het 't beste is om nog eentje te nemen. Maar ik zal in ieder geval eerst maar even de bijsluiter lezen!

De map is geen preventie middel. Dus ja, ik zou er nog 1 nemen ivm zondag. Maar je hormoon spiegel zal wel redelijk door de war zijn dus ik zou sowieso contact op nemen met je huisarts.

verder nog iemand? :frowning_face: kga zo.

Tijden veranderen… Ik heb nog nooit onbeschermde seks gehad… Ik denk dat je eens goed bij jezelf moet nadenken waar je mee bezig bent… Op deze manier haal je de morning afterpil alsof het brood is bij de bakker!

Waarom bel je je huisarts niet gewoon op?
(En ik denk dat je ‘gewoon’ weer de map moet halen, maak er iig geen gewoonte van)

Waarom heb jij in godsnaam seks als je het 2 keer achter elkaar onveilig doet?! De MAP is geen voorbehoedsmiddel.
Maar haal er nog maar 1 ja, gl als je ziek word.

“De morning-afterpil (ook wel noodpil genoemd) is een middel dat tot maximaal 72 uur na onbeschermde geslachtsgemeenschap de kans op zwangerschap sterk vermindert.”

Verder is het wel zo dat hoe langer je wacht hoe minder kans dat het de zwangerschap tegengaat zegmaar;) Ik zou het toch aan je dokter vragen, maar waarschijnlijk moet je nog een pil halen.

Op een andere website gevonden:

“Als je de noodpil verschillende keren gebruikt binnen één menstruatiecyclus, dan is de betrouwbaarheid nog minder. Als je de noodpil dus al een keer hebt gebruikt tijdens je cyclus, vrij dan zeker met een condoom!”

Ja in dat geval zou ik het toch maar nog eens nemen. Maar ik denk dat je nu wel na kunt gaan dat je geen idee hebt wat je doet x__x Mss moet je dat ik-ben-volwassen-genoeg-om-seks-te-hebben nog maar eens herzien. Ga toch aan de anticonceptiepil als ze geen condoom wilt en keer is het wel raak heh.

De MAP voorkomt geen zwangerschap, het zorgt er alleen voor de de kans kleiner is en het zou ook als absoluut noodmiddel gebruikt moeten worden. Ik geloof dat als je die MAP te gewoontjes gebruikt je nare bijwerkingen kan krijgen.

Ik zou nu de dokter opbellen en de volgende keren ALTIJD veilig vrijen…

Jij bent lekker onnozel bezig zeg.

bel even de huisarts.
en ga haar alsjeblieft niet de les voor lezen, denk dat ze heel goed weet wat ze heeft gedaan en ze zegt toch dat het een ongeluk was.

Inderdaad even de huisarts bellen. Aan de ene kant heb ik zo iets van meteen eentje nemen, maar misschien dat die eerste pil ook nog wel een paar dagen door werkt? Daarom dus gewoon even bellen, dan weet je het zeker.

Een vriendin van me heeft zovaal de morning after pill genomen dat ze nu geen kinderen meer kan krijgen en ik ken meer gevallen met hetzelfde verhaal. Pas op dus en gebruik gewoon een condoom.

Inderdaad even de huisarts bellen.