Twee jongens, wat moet ik ermee?

Hey iedereen, ik ben wanhopig, dus laat me weten wat jullie vinden?
Het spijt me ontzéttend voor de uberlange tekst… Hier gaat 'ie dan!

Jongen 1.
Ik heb zeven maanden lang met mij (nu ex-)vriendje gehad toen het wreed uitging tussen ons.
We waren allebei boos en hij was net twee weken op vakantie gegaan, en toen hij terug kwam maakte hij het via de telefoon uit. Diezelfde avond heeft heeft hij met mijn beste vriendin gezoend en waren ze sinds toen samen. Nu is dat twee maanden geleden gebeurt. Ongeveer half maandje geleden ging het tussen hun uit, en kwamen wij twee langzaam steeds meer met elkaar in contact. Dat was nooit weggegaan terwijl mijn vriendin en hij hadden, maar nu zijn we weer ‘beste vrienden’. Ik heb het hem vergeven, want hij is toch een hele goede vriend.

Jongen 2.
Op school (mijn beste vriendin en mijn ex zitten niet bij mij op school) zit er ongveer sinds drie maandjes een nieuwe jongen op school. Hij zit bij mijn (andere) beste vriendin in de klas, niet bij mij. Zij vond hem meteen leuk, ik had haar meteen verteld hoe cute hij was en dat ze eens met hem moest gaan praten. Maar mijn vriendin is niet zo sociaal, en heel stil. Toch zijn zij elkaar op een gegeven moment gaan leuk vinden, maar er is nooit wat meer van gekomen. Zij vroeg mij om met hem te gaan praten en dat heb ik toen gedaan. We zijn, tot mijn grote verbazing, heel erg goed bevriend geraakt in een korte tijd. Ik zat al heel lang met mijn ‘ex’ probleem en na een tijdje nam ik hem in vertrouwen en hij mij ook. We zijn nu beste vrienden, en we weten bijna álles van elkaar. Er is nu alleen een meisje (een oude vriendin) die ik hem heb voorgesteld en zij is sindsdien helemaal ‘all about him’. Ik word gestóórd van haar. Ik ben niet jaloers ofzo (ik vind het namelijk lullig om close met hem te zijn, want mijn vriendin vind hem dus leuk, maar dan gaat dat meisje nu wel close met hem doen, en ik ‘mag’ dat dus niet.) maar ze irriteerd me heel erg, dat zij zo achter hem aanloopt. Waarom voel ik me zo?

Jongen 1.
Gisteren was mijn ex weer bij me, en hebben we het super gezellig gehad. Mijn kachel deed het niet, en toen we een film wouden kijken zijn we met de laptop onder mijn dekens gaan liggen samen. Dat klinkt misschien een beetje raar, maar dat soort ‘is-dat-niet-een-beetje-te-close-voor-een-ex’-dingen zijn voor ons normaal. We hebben elkaar altijd nog een soort van ‘leuk’ gevonden, en er is altijd nét iets meer gaande geweest dan gewoon vriendschap tussen ons. Toen hebben we uit eindelijk gezoend in mijn bed. Totaal onverwacht was dat niet, want we zaten de hele tijd wel een beetje aan elkaar, ook hiervoor. We willen allebei alleen niet echt een relatie, dat hebben we duidelijk gemaakt. Maar dit heeft me wel in de war gebracht. Ik vind hem ergens wel ‘leuk’, maar is dat genoeg?

Jongen 2.
Vandaag ben ik verward, en kan ik nergens meer helder over nadenken. Op school heb ik het incident met mijn ex alleen aan mijn beste vriendin verteld, en uit eindelijk ook aan mijn beste vriend op school. Hij zei niet veel, maar leek neutraal. Meestal leeft hij heel erg mee, dus ik had wel door dat er iets was. Alsof hij jaloers was maar wist dat hij dat niet mocht zijn omdat we niks met elkaar hebben. We hebben toen een halfuur lang in de fietsenstalling gepraat over mijn problemen en de zijne, leuke dingen en ook dat meisje wat hem leuk vind en ontzettend aan hem kleeft (ze weet zijn rooster uit zijn hoofd en vraagt constant [meer dan ik] naar hem). Hij vind haar vervelend. Hij zei ook dat hij de ‘band’ die hij had met mijn vriendin die hem leuk vond voorgoed als vriendschap heeft beoordeeld, omdat hij nergens tussenin wil staan. Niet tussen mij en dat meisje wat hem volgt als een hondje, en niet tussen mij en mijn vriendin. Hij zei ‘je weet dat als ik zou moeten kiezen ik jou zou kiezen, toch?’ en hij hield mijn hand vast (vriendelijk gebaar.) (geloof ik.) Op een gegeven moment vroeg hij me waar ik aan dacht als hij mijn handen vasthield, en ik antwoordde ‘nou, dat je ze warmhoud :wink: haha’ en toen zei hij ‘oke’ en liet ze los… Ik moet steeds denken of ik meer voor hem voel, want dat zegt iedereen wel tegen me.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Wie vind ik leuk? Ik heb nog nooit zo tussen twee jongens ingestaan, en ik vind het vreselijk om er eentje te moeten kiezen… Heeft iemand tips of advies?

x

Hmm. Ik heb niet echt het idee dat je een van de jongens heel leuk vindt.
Dat je een speciale band met je ex hebt, kan ik helemaal begrijpen. Je hebt (waarschijnlijk) veel met hem gedeeld en wanneer je hem ziet komen al die herinneringen weer naar boven. Dat is dus heel normaal, voor zover ik hier verstand van heb.
Je beste vriend is nogal onduidelijk. Wat wilt hij en wat wil jij? En zijn de dingen die hij zegt en doet niet gewoon puur vriendschappelijke gevoelens? Misschien moet je eens met hem praten, afspreken en wie weet komt er dan meer uit.

Wie jij leuk vindt kunnen wij moeilijk voor jou bepalen. Zoiets moet je zelf voelen.

Thanks.

Over mijn ex, ja daar valt niet veel over te zeggen, dat klopt wel.
Mijn beste vriend, is inderdaad onduidelijk. Ik heb niet het idee dat hij hier openlijk over wil gaan praten, maar ik zal het proberen.

x

Trouwens, over de ex gesproken, hij negeert me nu compleet. Ik weet niet wat ik ermee moet, want hij is totaal niet het type wat een meisje (al zeker niet mij) gaat ontwijken na zoiets. Ik heb geen zin om als een hondje achter hem aan te gaan, maar hij is al een hele tijd online, en hij zegt niks tegen me…
x

Wow, dit is best eng, zo’n soort verhaal klopt wel bij mij, maar dan ben ik zegmaar het ‘hondje’ (voor die vriendin tenminste) :grin: maar ik heb dan ook nog verkering.
Ik denk dat je het gewoon moet ontdekken, wacht nog een tijdje en je komt er vanzelf wel achter.

Oke, niet luisteren die nu komt met die wannabe- orlando bloom of who-ever quote komt van “kies voor de tweede want als je echt van de eerste hield was je nooit op die ander gevallen”. Want dat is grote onzin!

-