Twee bijna dode vriendinnen.....

Hallo,
Ik zit in groep 8 en heb daar 2 vriendinnen zitten die zelfmoordpogingen doen en zichzelf snijden…
De een doet dat omdat ze zichzelf lelijk en dik vind…
Dik is ze niet, mooiheid is bij iedereen anders…
De ander doet dat omdat haar vader haar slaat!
Ze hebben nu allemaal krassen op hun arm/vingers staan!
Een van de twee wou in de winter door het ijs zakken, de ander wou bezeten worden! Ik ga bijna bij ze weg, maar wil niet dat ze zelfmoord plegen, kan ik iets tegen ze zeggen?
Vriendin 1: Zusje overldeden toen ze 6 was, heeft ze ook moeite mee!
Vriendin 2: Moeder noemt haar hoer omdat ze met jongens omgaat!

Ik weet dat het misschien voelt alsof je ze verraad, maar zoek hulp voor ze! Ga naar hun ouders/andere familie/school en vertel over hun problemen en depressie. Als het echt zo serieus is, hebben je vriendinnen echt hulp nodig. Meestal is het gewoon een schreeuw om aandacht, maar je wilt het risico niet nemen dat ze straks echt zm plegen! Succes…

Jesus, ga met iemand praten! Misschien denk je eerst inderdaad dat je ze verraadt, maar beter dat dan dat je nooit iets hebt gedaan en ze er straks niet meer zijn… Heel veel sterkte en succes in ieder geval.

Praat met ze! Zeg dat er wél mensen zijn die van ze houden, en die om ze geven. Geef ze zelfvertrouwen, zeg dat er mensen zijn die wél gaan huilen op hun begrafenis, meer dan ze denken. Praat erover met je ouders, vaak kunnen die ook helpen. Of ga naar een leraar, hebben jullie ook contactpersonen op school? Daar kun je ook heen gaan! Succes! XXX

Omg niet goed als je in groep 8 zit.
Omdat je hoer genoemt word betekent het toch niet dat je zelfmoord moet gaan plegen?

Laat ze serieuze hulp zoeken ! Iemand die ze echt kan helpen ! Voordat het te laat is !

Tuurlijk is dat niet goed, dat heeft echt niet te maken met hoe oud ze is.
Ik denk trouwens dat dat meisje geen zelfmoord wil plegen omdat ze hoer genoemd wordt, maar vanwege haar hele thuissituatie.

Ik zou echt professionele hulp zoeken! Ik denk niet dat ze nu direct een zelfmoordpoging zouden doen, maar je moet nu echt ingrijpen voor het te laat is!

Dit ja. Of eerst even met je leraar erover praten / samen met die leraar en de meisjes. En hun ouders inschakelen.

Eerst tegen leraren zeggen en dan professionele hulp inschakelen. Want in je eentje red je dit echt niet!

nee idd, meteen professionele hulp inschakelen dalijk doen ze het samen

Veel succes meid, wat een hard verhaal :frowning_face: Maar haal er een vertrouwenspersoon bij! een volwassene die je kan helpen met professionele hulp te vinden voor deze meisjes! Lief dat je zo bezorgd bent maar je kan dit inderdaad niet alleen

Ook al voel je je echt een verrader, vertel het aan je ouders/contactpersoon/leraar of iemand anders waar je je verhaal kwijt kan. En daarna professionele hulp inschakelen, zoals hierboven ook al 8 keer gezegd. Dat is voor hen misschien niet zo leuk, maar ze hebben het wel nodig.

De leraar echt NIET, als iemand zit te huilen stuurt hij ze de klas al uit, laat staan met zelfmoord pogingen!

Iemand anders op school? Een leerkracht die je wel vertrouwd? De directeur? Een schoolpsycholoog? Leerlingenbegeleiding?

Idd, er is altijd wel iemand die naar je luistert. Meldt het gewoon, zometeen zijn ze echt dood en zit jij met een schuldgevoel omdat je het niet gemeldt hebt…

je moet t zoiezo iemand gaan vertellen. Al ist je moeder ofzo. Maar loop hier niet in je eentje mee rond en neem het ook serieus. Een vriend van mij kwam elke x bij klagen dat het uit was met zn vriendin en dat deze pijn nooit voorbij ging. Ik zei elke keer wel joh komt goed…Tot dat ik 3 weken later bericht kreeg dat hij zelfmoord had gepleegd. Ik vond het ZO erg dat ik zijn gedachtes zo simpel af kapte met het komt goed. Dus ik zeg je, vertel het iemand.

vertel het sowieso aan iemand en schakel zo snel mogelijk hulp in voordat het te laat is.