[tv-serie] Orange is the new black

Goed. ik kon er zelf dus geen topic van vinden en ik kon me echt niet voorstellen dat ik de enige OITNB-Fan ben op dit hele forum.

http://www.soapboxinc.com/wp-content/uploads/oitnb.jpg

Orange Is the New Black is een Amerikaanse televisieserie van schrijver Jenji Kohan voor Netflix. De serie is gebaseerd op de autobiografie Orange Is the New Black door Piper Kerman. De 13 afleveringen werden ineens uitgebracht door Netflix op 11 juli 2013, een tweede seizoen is inmiddels aangekondigd.
Piper Chapman (Taylor Schilling) wordt veroordeeld tot 15 maanden gevangenis voor het transporteren van drugsgeld voor Alex Vause (Laura Prepon), een internationale drugssmokkelaar en voormalig geliefde. Piper Chapman verruilt haar comfortabele New York-leventje in voor een oranje overall. In de vrouwengevangenis vindt ze onverhoopt strijd en kameraadschap binnen een opmerkelijke groep gevangenen.

Vol verwachting klopt ons hart terwijl wij geduldig wachten op seizoen 2.

Yeaaah I knew it!
Thanks dit topic ga ik vanaf nu volgen :grinning:

Het is echt zo’n geweldige serie en iedere keer als er reclame op tv is van Netflix en dan een mini stukje OITNB voorbij komt zit ik half te stuiteren en iedereen aan te sporen om ook te kijken haha :cold_sweat:

Wat voor genre is het? Is het geschikt om met je vriend te kijken? Al onze series hebben een midseason stop. :hammer:

:grinning_face_with_smiling_eyes: het heeft lang geduurd voor ik hem eindelijk écht opende haha.

Echt hè. ik probeer mijn klasgenoten ook steeds aan te sporen maar helaas. Ééntje gaat misschien kijken omdat haar huisgenoot ook helemaal fan is. dus er is nog hoop :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hm, ja ik denk het wel. maar er zit wel veel lesbische-relatie-sex-drama in :’)
't is humor/drama denk ik.

Jaaaaa! Ik dacht er nog aan om hem zelf te maken, maar was het alweer vergeten.
Ik heb nu de eerste vier afleveringen gezien (doe er expres lang over omdat ik er anders al doorheen ben haha) en ik vind het echt zo leuk.

Dan heb je wel veel zelfbeheersing :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik vind het ook knap van mezelf hoor, want ik vind het echt superleuk maar anders heb ik morgen al niets meer te zien :'D
Vanavond ga ik denk ik nog wel een aflevering kijken. Gisteren heb ik namelijk - heel knap - niks gezien.

knap hoor :grinning_face_with_smiling_eyes:
Eerst heb ik aflevering 1 gekeken en toen vond ik ‘t kut dus ben ik gestopt. Toen ben ik later weer begonnen en heb 11 afleveringen in 2 dagen gekeken en toen een paar week later de laatste :’)

Omg ik ben zo’n fan van deze show! Heel seizoen 1 in 3 dagen gekeken op Netflix, nu wachten op seizoen 2

Is er ook iemand die het boek heeft gelezen / wil lezen?

als je bij de opmerkingen kijkt:

Larry Smith rated a book blablabla

[Spoiler alert as to the ending of the book! Read at your own risk.]
I’m biased because Piper is my wife, and I’m in this book. But I still think it’s am amazing journey story. I’m pretty sure if I didn’t know Piper I would be spreading the word on ORANGE just as I’ve done other books. I read a pre-hype galley of Eat Pray Love, thought it was amazing, and sent to at least 5 friends. So there. Read Piper’s book: you’ll be really glad you did.

Ik wil het boek graag lezen! Wist eerst niet eens dat er ook een boek van was, but I don’t mind. Ik hou van boeken :grinning:

+1 en normaal wil ik een boek lezen voor de film, maar nu maar niet :’)

Ik had het ooit eens tegen mijn tante gezegd maar geen idee of ze hem is gaan kijken.
En ik zeg het steeds tegen mijn ouders maar ze trekken zich er niets van aan helaaaasch

:cold_sweat:

Ja dit lijkt mij een leuke serie die gaat op mijn to watch list!

Hm ik durf het niet aan mijn ouders aan te raden want sex :’)

Maar oh god. ik ben echt een beetje gay voor alex hoor.

JA! Ik ben ook fan! Ik heb het hele seizoen in drie dagen gekeken, wauw wat een geweldige serie.

Sorry jongens. Ik ben vreselijk aan het soggen dus spam.

[b]QUESTIONING MY SEXUALITY

Ik ben nu bij aflevering 8. Sommige delen zijn echt grappig en sommige best creepy en dat vind ik het leuke aan deze serie. Het is niet alleen maar hetzelfde. Crazy Eyes is echt geniaal gespeeld.