Tutorial Blenden

Hier even een tutorial hoe je moet blenden - NIET ZELFGEMAAKT, deze tutorial is helemaal zelf getypt en gemaakt door Lisanne van lisARTdesign.nl !

Ok, in dit lesje ga ik jullie proberen te leren blenden.
Ik heb het zelf geleerd met 2 makkelijke foto’s en ik ga het ook met die foto’s proberen uit te leggen.
We gaan deze 2 foto’s gebruiken: -Klik- en -Klik-
Dit wordt het eindresultaat: -Klik-

1. Open een nieuw vel (Bestand > Nieuw) van 800 x 600 pixels. -Klik-
  2. Kopiëren van de twee plaatjes en plak hem met CTRL + L op je lege vel. Zet hem met je Gereedschap vervorming -Klik- op de goede plaats. -Klik-
  3. Kopiër nu het andere plaatje en plak hem over hetzelfde plaatje heen met CTRL + L. (Géén nieuw plaatje openen) Zet deze ook weer aan de zijkant. Ik heb nu dit: -Klik-
  4. Gebruik nu je gum (-Klik-) om de rechterkant van het plaatje weg te gummen, zodat je het andere plaatje ook kunt zien. Zet je gum ongeveer zo: -Klik-
    Als je dat gedaan hebt, moet het er ongeveer zo uitzien: -Klik-

Opzich is je blend nu klaar, maar hij is wel een beetje saai zo.
Ik ga dus nog even verder om hem iets mooier te maken. (:
5. Doe het volgende: Lagen > Samenvoegen > Alle lagen samenvoegen, en daarna: Lagen > Dupliceren.
6. Klik nu op: Aanpassen > Vervaging > Gaussiaanse vervaging.
7. Zet het bereik op 4,00 > dit verschilt per plaatje, maar je kan het zelf wel ongeveer inschatten. -Klik-
8. Kies: Lagen > Eigenschappen > Overlay (in plaats van Normaal) en klik op OK. -Klik-
Als het goed is, ziet het er nu al wat beter uit: -Klik-

Om hem nóg iets leuker te maken, kan je nog zogenaamde ‘textures’ toevoegen, en dat doe je zo:
9. Zoek eerst een leuke texture voor je blend uit, ik heb deze gekozen: -Klik-
10. Kopiër deze texture en plak hem weer over je blend met CTRL + L.
11. Om te zorgen dat je je plaatje ziet, doe je het volgende: Lagen > Eigenschappen > Overlay > Klik op OK. Nu heb ik dit: -Klik-

Hij is nu al een stuk mooier, toch? ^^
Je kan hem zo laten, of je kan er nog één (of meer) textures overheen doen.
Ik zal er nog een texture overheen doen.
12. Je zoekt weer een texture uit, ik heb deze gekozen: -Klik-
13. Je plakt hem weer over je blend heen met CTRL + L.
13. Lagen > Eigenschappen > Zacht licht (of iets anders, mag je zelf weten)
Nu heb ik hem zo: -Klik-
14. Om hem echt af te maken, kan je eventueel nog een randje toevoegen: Afbeelding > Randen toevoegen > 2 > ok>

Succes!
Jade - en namens Lisanne!

De links doen het niet. Maar wel erg leuk voor de mensen die niet weten hoe het moet.

Het lukt me toch niet…
En ik snap het niet echt!

Als je bij voorbaat al zo denkt! Je kan het in ieder geval proberen toch? Niet geschoten is altijd mis! Alleen de links doen het niet, dus even wachten totdat die zijn aangepast.

Tof ^^
Maarehm, het heeft al op Girlscene gestaan en het is hier gewoon te vinden met plaatjes. Als je hem met die linkjes wil, kan je hier klikken (dan kom je op m’n eigen site terecht :3)

even een vraagje…ik wil ook zoon fotoshop proggramma maar daar moet je tog voor betalen ofzo??? (is dit een domme vraag??) en anders een link ofzo waar je het het makkelijkst kan doen :stuck_out_tongue:

Ja, idd wilde ik ook zeggen. :stuck_out_tongue:

Even opmerking :wink:
Ik weet niet of jullie erwat aan hebben maar op www.swimchick.net (tutorials of resources, moet je even kijken en dan photoshop dacht ik, zoek maar even (A) ) en www.imonline.nl/x__it-girl_helpt, daar kun je met een ander programma dan photoshop blenden (dat is gratis programma), als je het kent kun je er leuke dingen mee maken, kijk maar eens op mijn site hoe ik het met photoline heb gedaan (A) www.imonline.nl/fashionart (helemaal verwaarloosd (: ) Woooow, wat een raar berichtje van mij toch weer, haha ! ;p Ik snap het als jullie het niet snappen (A) Maar misschien snappen jullie het toch hihi ! xxLiefs, Fashionart !