Tussenjaar

Hallo allemaal,
ik heb dit schooljaar een tussenjaar genomen omdat ik gestopt ben met de opleiding die ik deed en nog niet wist wat ik wel wilde doen, dus ik werd eigenlijk gedwongen om een tussenjaar te nemen. Ik had alleen zelf totaal geen zin om full time te gaan werken een jaar lang dus toen ging ik naar alternatieven kijken en kwam ik bij au pair terecht, maar dit is uiteindelijk ook niet doorgegaan. Nu heb ik van september tot en met januari bij de Kruidvat gewerkt, rond de 25 uur per week, en werk ik nu bij Bagels & Beans. Ik vind het alleen echt heel lastig om full time te gaan werken omdat ik het eigenlijk nergens naar m’n zin heb. Ik ga elke keer met tegen zin naar m’n werk en ben in een soort dip geraakt omdat ik er gewoon echt geen zin meer in heb. Ik wil het liefst zo snel mogelijk naar school, heb inmiddels wel een opleiding gevonden, maar dat kan pas in september weer (februari instroom was niet mogelijk). Maar september is pas over 5,5 maand en ik weet echt niet meer wat ik kan doen in die maanden.
Heeft iemand misschien tips voor een tussenjaar en wat ik zou kunnen doen de overige tijd? Ik snap dat werken de beste optie is maar meer dan 30 uur lukt mij gewoon niet en ik moet elke maand kostgeld aan mijn ouders betalen waardoor ik ook niet veel geld overhoud om bijvoorbeeld te sparen.
Ik zit er gewoon echt doorheen en weet niet wat ik moet doen.

Misschien zou je een cursus kunnen doen, je engels verbeteren ofzo, naast die 25 uur die je werkt. Of iets zoeken wat met je toekomstige opleiding te maken heeft zodat je cv er al wat beter uitziet.

Ja ik heb ook al gekeken naar cursussen maar die zijn allemaal echt super duur.
Een kennis van mij zei ook dat ze haar halve tussenjaar gebruikte om een cursus te doen en verder ook dingen om op haar cv etc. te zetten maar ik weet gewoon niet zo goed hoe en wat :frowning_face:

Vrijwillige stage? Om je te kunnen oriënteren. Of in de vorm van vrijwilligerswerk.

Reizen?