Tussenjaar

Heey meiden!

Ik wil na mijn VWO graag een tussenjaar nemen en een paar weken tot een half jaar gaan reizen. Ik zat te denken aan iets van vrijwilligerswerk of een studie doen in het buitenland, het maakt me eigenlijk niet zoveel uit waar, maar alles wat ik vind op het internet kost enorm veel geld. Hebben jullie misschien ideeën of ervaringen die niet zoveel kosten?

Alvast bedankt!
x

Ik volg ook even mee :slightly_smiling_face: Buiten een taalcursus (die alsnog duur is), heb ik er zelf geen ervaring mee
Ik was je echt nog nooit tegengekomen hier Suus

• Misschien in het buiteland gaan werken?

Je zou ook gewoon kunnen beginnen met een studie. Bij mijn opleiding (tevens veel andere opleidingen) kan je dan je stage in het buitenland volgen en of je minor in het buitenland. Hiervoor zijn ook beurzen beschikbaar.

Vaak kan je bij hostels soort vrijwilligers werk doen, dan werk je bijv een paar dagen in een hostel en in ruil daarvoor kan je daar dan gratis slapen en eten. Het enige wat je dan in die periode uit hoeft te geven is geld voor leuke dingen. Misschien is dat een idee? Of anders een tijdje als aupair werken? Daar krijg je vaak nog redelijk betaald ook.