Tussenjaar??

Ik zit in havo 5 en ik ben afgewezen voor de opleiding logopedie bij de HU vanwege mijn spraak :frowning_face:.
Nu ga ik binnenkort naar de logopediste om mijn spraak te verbeteren en daarna ga ik proberen om op een andere hogeschool toegelaten te worden, maar als ik daar niet toegelaten word weet ik niet wat ik moet doen. Er is geen andere opleiding die ik net zo leuk vind als logopedie. Nu zit ik te denken om misschien een tussenjaar te doen als ik niet wordt toegelaten om het daarna nog een keer te proberen.

Heeft iemand ervaring met een tussenjaar? Is een tussenjaar zinvol en hebben jullie tips wat ik zou kunnen gaan doen in dat tussenjaar (naast werken)? Mijn ouders vinden me nog erg jong om voor een lange tijd naar een ver land te gaan, dus dat is waarschijnlijk geen optie. Wat vinden jullie?

Alvast bedankt voor het reageren!

Een tussenjaar heeft denk ik alleen zin als je echt iets gaat doen waardoor je meer kans hebt om toegelaten te worden, zoals die logopedie. Misschien kun je de HU om meer tips vragen, of ben je echt enkel afgewezen om je spraak? En kan je niet opnieuw loten bij de HU dat je het bij een andere school gaat proberen?

Oei je moet dan wel snel zijn of niet? Aangezien je wel voor 1 mei moet inschrijven denk ik.
Ik zou dan in je tussenjaar heel veel logopedielessen volgen. En je toch orienteren op andere opleidingen.

Ja, dat moet inderdaad snel gebeuren maar ik wil het dan ook erg graag. Ik weet namelijk echt niet wat ik anders moet doen

Ja, ik ben alleen afgewezen vanwege mijn spraak. Waarschijnlijk ben ik verkeerd gaan praten toen ik mijn beugel kreeg en heb ik mezelf dit aangeleerd. Ik hoop dat het mogelijk is om het binnen een korte tijd weer af te leren, maar ik vraag het me af…