Hoi iedereen,
Ik zit nu op 5 havo en ik ben dus natuurlijk al aan het nadenken over wat ik na dit jaar wil gaan studeren. Ik ben er al een beetje achter gekomen dat ik wel de sociale/juridische (misschien ook wel rechten) kant op wil gaan, ook was er een studie die me al aansprak, maar deze ligt in Utrecht. Utrecht is vanuit mijn woonplek (Limburg) pittig ver weg en dus moet ik er sowieso een kamer gaan huren stel ik ga daar studeren maar wat ik zoal gehoord heb over kamers in Utrecht, is dat ze meestal best prijzig zijn. Ook krijg ik dit jaar een ander soort studiefinanciering (een stuk minder geld dacht ik?) en kan ik van thuis uit ook niet echt rekenen op veel financieel support.
Nu dacht ik dus bij mezelf, aangezien die studiefinanciering nu toch het zelfde blijft en ik veel geld nodig zal gaan hebben, dat het misschien slim was om een tussenjaar te nemen en om te gaan werken in dat jaar. Of dit slim is weet ik dus niet, want ik hoor ook veel verschillende meningen hierover, de een vindt het juist een goed plan omdat ik op die manier natuurlijk minder geld hoef te lenen uiteindelijk, en de ander zegt dat het dom is omdat je uit je “leer-flow” raakt, en geld lenen voor je studie amper rente op zit (ofzoiets).
Wat zeggen jullie, is een tussenjaar om te werken slim? Of is zoveel mogelijk werken naast je studie gewoon het beste?