tussenjaar!

Hallo!

Ik ben van plan om volgend jaar een tussenjaar te nemen (ondanks stufi etc. jaja!)
en ik had het idee dat hier niet echt een algemeen topic over was, correct me if i’m wrong

Maar ik vroeg me af of anderen dit al gedaan hadden (vast wel haha)! maar iwat je gedaan hebt, met welke organisatie, hoe lang etc.
je zou me enorm helpen!

Wil je gaan reizen dan? Ik ga een tussenjaar nemen, maar gewoon om te werken :slightly_smiling_face:

Ik ben beide van plan! Maar vooral werken om te reizen ik weet nog niet wat ik wil studeren en wat ik allemaal leuk vind… en ik vind andere culturen enzo interessant en het lijkt me een super leuke ervaring! Wil je het hele jaar gaan werken? om te sparen?

Ik heb nu een tussenjaar. Ik nam een tussenjaar omdat ik wilde werken & me meer wilde verdiepen in opleidingen. Maar nu, 7 maanden later weet ik nog steeds niet wat voor opleiding ik wil doen en ben ik ook nog steeds opzoek naar werk. Dus ik raad het je niet aan haha, behalve als je echt een tussenjaar neemt om te reizen.

Ik zou alleen een tussenjaar nemen als je een strak plan hebt, DUIDELIJKE doelen stellen. Want dadelijk neem je een tussenjaar en heb je geen plannen en zo wordt het tussenjaar een fiasco…

Ik spreek uit redelijke ervaring…

Ik ga ook een tussenjaar nemen, vooral om te werken en na te denken over welke studie ik wil gaan doen.

Herkenbaar, ik zou ook een jaartje ‘‘ff gaan werken, lekker geld verdienen’’. En 3 jaar later zit ik zonder werk omdat ik geen contract verlening meer kreeg en kon geen leuke opleiding zoeken. De opleiding die ik wou doen, was ik niet op toegelaten. Maar in augustus ga ik weer naar school, na 3 jaar dus weer. Dat word moeilijk!

Even kort samengevat mijn verhaal. Ik volg al een opleiding, ben nu derdejaars maar ik was van plan om dit jaar een tussenjaar te doen en daarna verder te gaan met dezelfde opleiding en dan het 3e en 4e jaar. Ik had ook alles al geregeld met de opleiding, etc etc. Zoals ik al schreef was het belangrijkste voor mij om goede doelen te stellen en vooral voor te zorgen dat ik een nuttig jaar zou hebben… Door bepaalde persoonlijke omstandigheden heb ik zo ongeveer last minute besloten geen tussenjaar meer te nemen, gelukkig had ik mn stufi nog niet opgezegd en mij uitgeschreven voor de opleiding. Dus ik ben aan mijn derde jaar begonnen, maar wederom door van alles en nog wat loop ik geen stage dit jaar wat dus betekent dat ik haast geen school meer zou hebben behalve dan de enkele vakken die ik nog moest herkansen enz. Dus onverwachts kwam ik toch in een semi-tussenjaar en dat heeft mij echt geen goed gedaan in het begin vooral. Ik had totaal geen plan, iedere dag zag er voor mij hetzelfde uit en het was gewoon heel moeilijk om mij ergens toe te zetten.

Het is een beetje lang geworden, maar wat ik nogmaals wil benadrukken is dat je echt een goed plan moet hebben voor je een tussenjaar in gaat. Te veel mensen nemen de stap voor een tussenjaar en uiteindelijk blijven ze daarin steken.

Mijn bericht heeft een beetje een negatieve toon, maar nee dat betekent zeker niet dat ik het nemen van een tussenjaar niet aanmoedig. Juist een goede periode om van alles te realiseren en alles uit je te halen, maar besteed het wel nuttig! :slightly_smiling_face:

Nee beetje zelfde reden, ik kom net van een opleiding af en heb geen idee wat ik nu wil doen. Dus een jaar werken geeft me genoeg tijd om naar opendagen ed te gaan :slightly_smiling_face: Maar werken om te reizen is echt een goed idee en heel leuk! :slightly_smiling_face:

Ik heb momenteel een tussenjaar en ben gewoon aan het werk :slightly_smiling_face: heb geen idee wat ik wil gaan studeren eigenlijk…

Ik wil ook een tussenjaar doen, maar ben bang dat ik het hele jaar niets ga doen… Ik heb wel een baantje, maar om daar nou 24/7 mee bezig te zijn… Maar misschien ga ik wel stage lopen bij vakantieparken.

Ik ben van plan (als alles doorgaat) om een jaar high school te doen in Amerika :slightly_smiling_face: