tussenjaar studeren in het buitenland

Hey!
Ik neig heel erg naar een tussenjaar na mijn eindexamen. Ik zit nu in 6 VWO en ben een beetje de mogelijkheden aan het onderzoeken. Studeren voor bijv een half jaar in een land as Australië lijkt mij helemaal top. Zijn er mensen met ervaring met een tussenjaar in het buitenland die kunnen vertellen hoe het was en hoe zij het aan hebben gepakt. Zou top zijn!

:upside_down_face:

hoi! volgens mij hoort dit in dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html

Ik heb zelf geen ervaring met in het buitenland studeren, maar ik zit ook in vwo6 en ik wilde ook in engeland of australië studeren voor een tijdje. Ik heb alle mogelijke opties al helemaal nagezocht, en het is gewoon niet mogelijk, behalve als je rijk bent. Het collegegeld is zoveel duurder… Ik heb daarom het plan opgegeven, ik ga nog wel een tussenjaar doen maar dan als au pair in engeland (kan trouwens ook in australië voor niet al te veel geld). Ik denk dat het makkelijker is om aan een nederlandse school te gaan studeren, en daar vanuit regelt dat je een halfjaar naar het buitenland kan, heel veel universiteiten bieden dit aan! er zou natuurlijk nog een mogelijkheid kunnen zijn die ik over het hoofd zie, maar aangezien ik hetzelfde plan als jij had en het heb moeten opgeven, is dit mijn advies.