Tussenjaar of studeren?

Oké ik heb hierover al eerder een vraag gesteld en was daarna wel zeker van mijn keuze, maar nu twijfel ik toch over volgend jaar…
Vorig jaar heb ik een halfjaar diergeneeskunde gestudeerd in Antwerpen, ik wilde altijd in Nederland en ben door omstandigheden in Antwerpen gestopt. Hierna ben ik uitgeloot voor zowel diergeneeskunde als geneeskunde in Utrecht. Nu wilde ik aankomend jaar beginnen aan de studie ‘life, science and Technology’ aan de TU delft en universiteit Leiden en dan nog een keer loten voor geneeskunde. Probleem is dat de studie veel tijd gaat kosten (LST) en ik daardoor weinig tijd zal hebben voor selectie. Geneeskunde wil ik nog steeds het liefste. Ben alleen bang dat als ik een tussenjaar neem en weer niet binnenkom bij geneeskunde (of diergeneeskunde) dat ik voor niks een tussenjaar heb genomen. Andere optie is dus wel gaan studeren en inloten, maar voelt als een opvul studie en die zal ik dan moeten afmaken als ik niet binnen ben bij geneeskunde.

Wat is nu handig? Tussenjaar en leren + werken of toch beginnen aan een studie en later wel zien?

Als je nog jong bent is er niets mis mee om het een jaar uit te stellen. Als je weer wordt uitgeloot, kan je alsnog naar de TU gaan. En als je denkt dat meer tijd om voor te bereiden op de selectie nodig is, zou ik dat nog een keer proberen. Zeker als je de financiële vrijheid hebt om dat te doen.

1 like