Tussenjaar nemen

Hallo allemaal,

als ik dit jaar klaar ben met mijn examen wil ik een tussenjaar nemen.
mijn plan is namelijk om te gaan backpacken een paar maanden met een speciale organisatie (veilig, betrouwbaar en in een groep doe je dit).
mijn ouders weten dit maar zijn het er helaas niet mee eens.
ze zeggen dat ik het ook na mijn studie kan doen, maar ik wil nog zoveel gaan doen en hoe ouder ik wordt hoe minder dat gaat.
en als ik dat tussenjaar dus niet neem ben ik 20 of 22 als ik klaar ben met mijn studie. en dan kan ik dit pas gaan doen. het is trouwens niet zo dat ik dan vind dat je veel te oud bent om te backpacken op die leeftijd, maar ik wil gewoon nog veel dingen in mijn leven doen die niet gaan lukken als ik oud ben.
hebben jullie misschien argumenten/ideeen hoe ik mijn ouders over kan halen om toch een tussenjaar te nemen?

Een vriendin van me had dit ook. Ze had met haar ouders een regeling getroffen:

6 maand backpacken, op voorwaarde dat ze daarna tot school begon fulltime ging werken.

Dit wil ik ook gaan doen mede omdat ik het volgend jaar zo druk ga krijgen dat ik niet kan werken dus dan moet ik school wel een jaar uitstellen anders kan ik helemaal niet op mezelf wonen. Dan wil ik ook een tijdje backpacken en dan werken.

Vertel je ouders dat je nog zoveel wil doen in je leven en dat je daar nu al aan wil beginnen! Anders zullen je dromen niet uitkomen. Sluit een deal met ze af: 1 jaar er tussen uit en daar tegenover iets aantrekkelijks voor hun (kan nu even op niets komen sorry :flushed: ) & als je gewoon boekt dan kan als argument gebruiken dat je je geld niet meer terug krijgt als je het annuleert. ::slightly_smiling_face: Maar dit zal wel een groot risico zijn en veel geruzie opleveren denk ik:P