Tussenjaar dipje, ideeen?

Haaaii,

Ik heb op dit moment een tussenjaar en heb mijn eerste 3 maanden in het buitenland doorgebracht als au pair. Nu ben ik dus terug en werk elke dag bij de supermarkt het zorgt ervoor dat ik even goed kan sparen maar dit is uiteraard niet hoe ik de rest van mijn tussenjaar door wil brengen.
ik wil graag in het buitenland werken maar ik heb geen idee hoe ik aan een redelijk baantje kom.
ik heb 1 aanbod gehad alleen dan had ik maar 1 dag vrij in 14 dagen…
Ik zou erg graag als receptioniste of informatie geven aan toeristen in een hotel of resort. Maar in de bediening vind ik ook prima.
het liefst in Turkije of Griekenland :grinning:
Ik spreek naast Nederlands ook engels, en redelijk frans duits en turks.

Hebben jullie misschien ideeën voor mij hoe ik dit aanpak?
ik spr

Er is een facebookpagina/organisatie, Grenzelooswerk heet het geloof ik. Via daar kunnen werkgevers mensen zoeken, en vaak is dat dan via een andere organisatie (bijv. vrijwilligerswerk via activityinternational ofzo) maar dat komt dan ook bij Grenzelooswerk. Heb ik al een aantal dingen voorbij zien komen van klantenservice, toeristeninformatie enzo!

Wat tof dat je au-pair bent geweest! Waar? En via wat voor organisatie, als ik vragen mag? Ik heb namelijk ook een tussenjaar

Grenzelooswerk inderdaad! Bieden veel vacatures in het buitenland.

Voor grote hotels kan je het ‘‘makkelijk’’ online regelen. Maar als je in de horeca wilt werken bij wat kleinere bedrijven dat is haast onmogelijk te regelen online. Tenzij je natuurlijk al die connecties hebt.
Ik heb in het buitenland gewerkt. Heb een enkeltje geboekt, daar een ruimte gevonden om te wonen en toen ben ik gewoon alle horeca gelegenheden en winkels afgegaan om te vragen of ze personeel zochten.

^Wauw, dapper van je!

Grenzelooswerk, Vacansoleil, TUI, Travel Active!

Eh, je hebt ook nog EURES, maar is vaak wel werk voor een langere periode dacht ik??? Kun je eens kijken, moet je bij de seizoenskrant (ofzo) kijken.

Ja klopt alleen dat is niet gratis en ik wil er het liefst niet voor betalen :frowning_face:

Ik ben au pair geweest in Istanbul en ik heb het helemaal zelf geregeld. Ik heb in 2 gezinnen gezeten waarvan 1 echt een horror gezin haha je mag me altijd een privé bericht sturen hoor als je meer wilt weten

Gaaf dat je dat gedaan hebt ! Bedoel je gewoon hotels mailen enzo?
En mag ik vragen waar je heen bent gegaan ?

Ik hoorde vandaag iets over Workaway, via dit kun je in contact komen met mensen die je kost & inwoning geven in ruil voor klusjes/werk!!

Nou de grote all inclusive hotels hebben vaak op hun website een email adres staan of iets van een linkje dat staat ‘‘Hier solliciteren’’ (of iets in die richting).
Ik heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik online las dat in grote hotels werken is het keihard aanpoten. Veel uren maken en weinig betaald krijgen. Sowieso moet je niet denken dat het geld en uren hetzelfde is als Nederland. Wat ik hoorde van andere die in hotels werkte daar was het dat ze 7 dagen in de week werkte (minstens 8 uur per dag), en dan hadden ze 1 dag per maand vrij. Maar ze kregen maar 600/700 euro betaald per maand.
Ook niet raar opkijken als ze je vertellen dat je helemaal geen vrij krijgt want de zomer is om geld te verdienen zodat je in de winter kan overleven. Dit klinkt heel hard maar zeker plaatsen aan de kust moeten het vaak hebben van de zomer (april tot oktober) en dat kan je je niet veroorloven om dagen vrij te nemen. Je kan wel proberen om part time te gaan werken als je dit bovenstaande te heftig vind.

Zelf ben ik naar Kreta gegaan. Van te voren research gedaan over hoe het daar is om te wonen/werken en kijken van wanneer tot wanneer het seizoen loopt.

Anyway… Volgens mij is dit al best veel info. Wil je meer info stuur maar een berichtje! :wink: x

^ Zelf geen tips maar wat Miss-Greece heeft gezegd klopt inderdaad, het is heel hard werken in Turkije en Griekenland. Wij gaan er vaak op vakantie en als wij daar dan medewerkers spreken zeggen ze altijd dat het heel hard werken is. Wij spraken afgelopen zomer een ober in het restaurant bij het hotel en die zei dat hij de hele zomer geen dag vrij had en moest werken van 11 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds. Ik zou me hier wel goed over bedenken. Als au pair lijkt me dat je veel meer vrije tijd hebt om het land te verkennen, en het lijkt me wel zonde als je maandenlang in het buitenland zit en niets ervan hebt gezien omdat je iedere dag moet werken.

Bedankt voor je bericht maar ik heb het als au pair ook erg moeilijk gehad van 7 uur sochtends tot middernacht ben ik met een kind bezig geweest en ik vind het helemaal niet erg om hard te werken ! En ik weet dat het in Turkije hard werken is maar ik doe het niet voor het geld :slightly_smiling_face: ik denk dat als ik gewone werk tijden heb ik veel meer kan doen ! Want dan zit ik niet vast aan een kind

Bedankt voor je bericht ! Ik heb inderdaad een aanbod gehad in een Turks hotel 13 dagen werken 1 dag vrij alleen het probleem is dat het elke dag is van 8:00 tot 20:00 en dat is me net iets te zwaar gok ik ! Heb je zelf in een hotel of restaurant gewerkt ? Ik heb dus zelf in Istanbul gewoond en ik weet dat het erg lastig is met verblijfsvergunning Enzo :frowning_face: en met werkvergunning dus voor mij is het handiger om van te voren alles te regelen. Ook lijkt me wat jij gedaan hebt ook erg gaaf !

Thanks! Maar ik ben niet op zoek naar vrijwilligers werk. Ik doe het absoluut niet voor het geld maar ik wil er ook niks op verliezen ( of niet al te veel )

In Turkije of Griekenland is het echt lang en hard werken voor een hongerloontje, je hoeft maar iets verkeerd te doen en je kan weer weg want voor jou 30 anderen, en het is er echt heel warm. Als je op vakantie bent daar en om het half uur even in het zwembad springt is het prima te doen, maar als je de hele middag/avond op het terras loopt om iedereen van drinken te voorzien is het echt zwaar. Plus dat ik in de hotels waar ik geweest ben alleen maar Turken en Grieken gezien heb, geen mensen uit andere landen.

Ik zou dus niet voor bediening gaan, maar voor receptioniste zijn ze in het hoogseizoen vaak wel blij met iemand die Nederlands kan. In het hotel waar ik altijd heenging was ook 1 jaar een Nederlandse vrouw die daar bij de receptie zat. Zij was getrouwd met een turkse man. Overigens denk ik niet dat er veel Nederlanders naar Turkije zullen gaan dit jaar, maar wel meer naar Griekenland misschien!

Ik kwam laatst toevallig een site tegen, ook voor vrijwilligerswerk (maar niet al te lang). Ze vragen wel een bijdrage van ong 200/300 euro, maar misschien de moeite waard om te kijken? (http://www.siw.nl)
Sommige organisaties bieden ook working holidays in Amerika of Australië bijv, misschien kan je je daar in verdiepen?

https://www.manpower.nl/vacature-details/1624/32761939/Klantenservice-medewerker-Lissabon-Portugal.html

Je kan dit proberen, mij leek het ook best interessant. Ik ken 2 mensen die zijn gegaan en ze vonden het echt een top ervaring en zouden het zo weer doen.

Ik zat hier inderdaad ook al aan te denken maar bij de meeste moet je minimaal een jaar blijven ! en dat gaat hem al niet worden.