Tussenevaluatie op stage

Hoi,

ik heb komende week mijn tussenevaluatie gesprek op stage en ik heb gehoord dat ik deze zelf moet leiden. Maar ik heb geen idee wat ik allemaal moet bespreken in zo’n gesprek. Ik heb nog nooit eerder een tussenevaluatie gesprek gehad, dus ik weet niet wat ik ervan kan verwachten. Weet iemand ongeveer welke dingen ik moet bespreken? Hoe ziet zo’n gesprek er ongeveer uit?
Ik zit in het 2e jaar van een hbo opleiding. Ik heb al klasgenoten gevraagd, maar ze willen niks kwijt omdat ze vinden dat iedereen het zelf moet uitzoeken.

^Dat ja
Heb je geen stagehandleiding met uitleg?

Je kan het hebben over hoever je bent in het behalen van de leerdoelen die je voor ogen had.
Je kunt het hebben over hoe je mengt met je collega’s.
Je kunt het hebben over verbeterpunten die er wellicht zijn.
Over problemen die je ziet.
Maar ook over waar je trots op bent.
Stel ook vooral vragen waar zij tegenaanlopen met jou/wat ze zo goed aan je vinden/ hoe je het doet naar hun verwachtingen en dergelijke.

Ik had bij elke evaluatie een lijst met competenties die ik moest behalen. Deze besprak ik dan ook tijdens de evaluatie.
Bij een tussenevaluatie is het volgens mij gewoon belangrijk dat je terugblikt naar wat je allemaal hebt gedaan en hoe het gegaan is.
Hoe heb je aan je leerdoelen gewerkt? Wanneer je ze niet heb behaald, wat heb je ervoor nodig om het wel te behalen?
Maar het is ook belangrijk om vooruit te blikken naar de komende periode. Aan welke leerdoelen wil je werken? Welke punten in je stage vind je lastig en hoe ga je hieraan werken?
Is er een mogelijkheid tot uitbreiding van taken. Aan het einde van het schooljaar wil jij je stage halen, ben je zo op de goede weg? Of moet je op bepaalde punten er nog wat harder aan trekken?

Succes in elk geval!

Thanks voor alle reacties! Ik doe trouwens de opleiding social work
Ik heb nu een agenda opgesteld als volgende:

1. uitleggen wat mijn taken/werkzaamheden zijn
  2. wat waren mijn leerdoelen?
  3. hoe heb ik aan mijn leerdoelen gewerkt? Heb ik ze gehaald?
  4. nieuwe leerdoelen en evt een checklist van vaardigheden bespreken
  5. Mijn stagebegeleider laten vertellen wat ze vindt van mij en hoe ik het doe.
  6. soort vragen ronde.

Ik weet bijna zeker dat ik een onvoldoende ga halen, maar weet iemand wat er dan gebeurt? Ik heb dit namelijk al nagevraagd bij mijn slb’er, maar hij kon niet echt antwoord geven. Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

^Waarom weet je al zeker dat je een onvoldoende gaat halen?
Bij ons mocht de tussenevaluatie een aantal punten onvoldoende hebben zolang je hier aan werkte en dit aan het einde een voldoende was.

Ik heb toen bij mijn tussenevaluatie ook een onvoldoende gehaald. Ik moest het volgens mij na 6 weken weer herkansen en moesten de punten waarop ik een onvoldoende had nu een voldoende zijn. Ik deed SPH