Tussen jaar Highschool Japan?

Hoi, meiden!
Ik ben sinds een tijdje heel erg geïnteresseerd in Japan. Het begon met anime kijken en eindigde met alleen nog maar youtube filmpjes over japanse cultuur, de mensen daar en de taal kijken.
Sinds ik zo obsessed ben met Japan zou ik heel graag willen weten hoe het highschool leven in Japan is.
Ik heb verschillende uitwisselings websites gevonden en vroeg me af of:

1. Je de taal moet kunnen spreken (ik ken maar een paar woorden Japans)
  2. Er op de uitwisselingsscholen ook mensen zijn die Engels praten.
  3. Hoe veel een tussen jaar kost (ik kan het nergens vinden)
    Is er iemand hier die al eens een uitwisselings jaar heeft gedaan naar Japan?
    Zo ja, hoe hebben jullie je ouders overtuigd?

-

Ik weet niet hoe oud je bent maar iedereen die anime kijkt wil volgens mij zoiets wel. In principe worden studie’s abroad (zeker in Japan) vaak geregeld of vanuit een bepaalde studie gerelateerd tot Japan zoals Japanse Taal of Tradement/Marketing studies (uitwisseling) of via bijvoorbeeld EF studiereizen o.i.d. Je kan voor zo’n tussenjaar rekenen op zo’n 5 tot 7 duizend euro, dan al niet meer. Daarnaast is het niet persee nodig om al vloeiend Japans te kunnen maar het Engels niveau is in merendeel van Japan (zeker buiten de grote steden) nog wel eens een dingetje. De jongere generatie is er misschien wel wat beter in Engels maar overall zou ik er niet te veel op rekenen. Daarnaast zul je buiten die bovenstaande kosten om nog wel wat meer dingen moeten uitzoeken/regelen/aanschaffen want je kan niet ‘zomaar’ even een jaar naar Japan (visum, paspoort, dergelijke).

Er is echt genoeg informatie over te vinden, als je maar goed zoekt.

Het is handig om websites van organisaties te raadplegen. Ik ben zelf vorig jaar met STS naar Canada gegaan, zij bieden ook Japan aan:

Verder kun je kijken bij organisaties als Travel Active, enzovoorts.