Tussen dromen en wakker zijn

Lieve girlsceners :slightly_smiling_face:
Ik heb een tijdje geleden een stukje verhaal geschreven in een notitieboekje die al een hele tijd naast mijn bed lag. Toen ik deze gisteren vond en doorlas besloot ik een topic hier aan te maken, zodat jullie mijn verhaal kunnen lezen. Het is nog lang niet af, maar ik bast van de inspiratie.

Hier is een klein begin.
Wat vinden jullie ervan?

Proloog

Ik voelde de grond onder mijn voeten verdwijnen en ik voelde een last van mijn schouders vallen. Met opgeheven hoofd keek ik naar boven, naar de zwarte lucht vol met haar prachtige schitterende sterren die steeds dichterbij kwamen. Een vreemd gevoel bekroop mij, alsof ik hier thuishoorde. Ik keek achter me, ook al was het mij geleerd om nooit terug te kijken. Ik zag de wereld kleiner worden, alles was zoveel mooier van een afstand. De wereld leek zo’n vredige plek, zo mooi, zonder haat. Was de wereld maar zo. Het voelde goed de aarde te verlaten. Ik had me er nooit thuis gevoeld. Even later was de aarde uit mijn zicht en zag ik alleen maar de prachtige sterren en kleuren. Mijn oogleden sloten zich en voordat ik het wist zat ik rechtop in mijn bed. Wakker. Mijn klok gaf aan dat het half 7 was. Snel gooide ik mijn lichaam weer op het matras en trok mijn deken tegen mijn gezicht. Wat een heerlijke droom.

Wauw! Je schrijft echt mooi voor wat ik tot nu toe heb gelezen. Ik ben benieuwd naar de rest!

wauw gauw verder schrijven

Heel mooi! :slightly_smiling_face:
Maar misschien kan je wat meer vertellen waarover het gaat?

mooi!

Wauw!

Wauw, super mooi! Ik volg (:

mooi! =)

VERDER!!!

wat schrijf je mooi! ik volg je! :slightly_smiling_face:

Wauw wat veel lieve/leuke reacties :grinning:
Had ik niet verwacht! Dankjullie!!

@xladydeluxe; ik ben bang dat ik het verhaal een beetje verklap als ik ga vertellen waar het ongeveer over ga :slightly_smiling_face: Dus ik zou zeggen, blijf het volgen :slightly_smiling_face: dan wordt het vanzelf duidelijk :grinning: haha

Hoofdstuk 1. Boekjes

Half 10. Toch maar uit bed? Met een elastiekje die ik van mijn nachtkastje pakte maakte ik een knot van mijn haren. Een plukje hing los, maar daar ergerde ik me niet aan. Het stond best leuk. Mijn voeten gleden in mijn sloffen en ik stond op. Toen ik de gordijnen open deed en naar buiten keek kreeg ik weer een heel fijn gevoel. Het raam was ijskoud, mijn warme hand liet een afdruk achter. De 2 bomen die in onze tuin stonden waren bladloos. Het was winter. Er was geen seizoen waar ik een hekel aan had, alles had zijn eigen sfeer. Lente was heerlijk omdat alles warmer werd, alles werd weer levendig, de zon scheen warmer. Zomer is fijn door het heerlijke weer, de fijne zomerkleren die je aan kan en niet te vergeten lange vakantie. Herfst was mooi door haar prachtige kleuren. En de winter, dat was mijn ding. Lekker op de bank hangen met een veel te groot shirt aan, kop thee in je hand, kachel aan, films kijken.
Ik pakte mijn mobiel. Geen Iphone, blackberry of iets moderns, mijn mobiel was oud. Een klapmobiel die me 20 euro gekost heeft. Ik kreeg er wel 30 euro beltegoed bij, daarom had ik hem gekocht. Maar hij deed waar hij voor gemaakt was, bellen en sms’en (en gamen, sudoku en snake). Had hij nog iets terug gestuurd? Ik kapte mijn mobiel open, in de hoop dat er een ongelezen bericht was. Maar dat viel tegen. Een deel van mijn goede humeur werd hierdoor verpest. Hij had op z’n minst kunnen reageren! Ik voelde aan alles dat hij mij niet leuk vond. In ieder geval niet zoals ik hem leuk vond. Maar aan dit gevoel was ik langzamerhand gaan wennen, elke keer gebeurde het weer. Wat was er mis met mij?
Ik keek in de spiegel en gooide wat water in mijn gezicht, ‘Niet aan denken, Valerie’ zei ik tegen mezelf, ‘Niet aan denken.’. Toen ik mezelf op de bank had neergezet pakte ik mijn boekje uit de lade voor mij. Een van de vele notitieboekjes die ik vol schreef met dingen. Zo had ik een boekje voor kleine verhaaltjes, een voor gedichten, een voor tekeningen en deze was voor dromen. Ooit had ik ergens iets gelezen over ‘lucide dromen’, dromen waarin je je bewust bent van het feit dat je droomt. Blijkbaar kon je in zulke dromen alles besturen, doen wat je zelf wilt. Dat wilde ik ook. Het leek me geweldig! In dat artikel stond dat je meer kans had op lucide dromen als je je eigen dromen beter kon onthouden. En dromen onthouden werd makkelijker als je ze elke dag opschreef.

Zal ik verder gaan :slightly_smiling_face:?

ik heb hier maar één woord voor: “WAUW!”

aaawh wat mooi !
ik herken mezelf er ook een beetje in.
Even serieus, je moet echt doorgaan!

Aaaw :3
dankjulliewel!
Ik zal morgen nog wel een langer stukje plaatsen :grinning:!

WAUW snel verder

Verder!

verder! :slightly_smiling_face:

Verder :grinning:

Meer!

Dankjullie!

Nog een stukje:

Ik bladerde door het boekje. Een paar weken schreef ik er elke dag mijn nachtelijke avonturen in. Ik vond het leuk om het terug te lezen, dat gaf me het gevoel terug dat ik tijdens de droom zelf ook had. 3 dagen geleden werd ik wakker met een glimlach die eigenlijk te groot voor mijn mond was op mijn gezicht. ‘heel verlegen vroeg hij of we een keer iets leuks konden gaan doen. Wij tweetjes! En hij vroeg het, niet ik, zoals in al mijn hopeloze fantasieën.’ las ik. Hij, wat was hij toch leuk. Ik bladerde verder terug in mijn dromenboekje. ‘veel van vannacht kan ik me niet meer herinneren. Het was heel vaag. Mijn kamer grensde niet meer aan de gang maar aan een tuin, volgens mij. Het was prachtig. Zo’n plek waar je voor de rest van je leven zou willen blijven liggen en genieten van alles om je heen. Er was ook iets met een kast, alleen ik weet niet meer precies wat.’ zoiets had ik wel vaker. Ik werd wakker en met alle kracht die ik bezat kon ik de droom niet volledig meer terug in gedachten krijgen. Heel frustrerend! Vooral als je nog wel het fijne gevoel hebt, dus dat je weet dat het een leuke droom was. Maar lang niet al mijn dromen waren leuk! Ik bladerde verder naar een nachtmerrie ‘ik was alleen, in een witte ruimte. Ik kon tot de horizon en verder kijken, allemaal wit. Niks, een lege, eindeloze kamer. Uit paniek rende ik, op zoek naar een einde. Nergens. Ik hoorde een stem die zei dat hij me kwam halen. Ik kon me nergens verstoppen. Ik was zo bang.’ ik sloeg het boekje dicht. Dat was een verschrikkelijke droom. De nacht erna wilde ik niet slapen, ik was bang dat de droom terug zou keren.

Verder :grinning:?