TurnToets - Iemand Tips?

[i]Hee, ik heb binnenkort een turntoets bij gym.
We moeten dus wat dingen doen, radslag/handstand etc.
Maar ik heb een probleem… Het is volgende week maandag al, en ik kan er helemaal niets van. :’( Heeft iemand tips hoe ik de handstand en Radslag kan leren?
Niet te moelijk, ik ben nogal snel bang om me pijn te doen… *iknow, ikbeneenwatje* Maar weet iemand een snelle manier om dat te kunnen, zonder je al te veel pijn te doen. Ik kan wel tegen een klein stootje.
Alvast héééééééél erg bedankt,

xoxo,
radeloos meisjú.[/i]

leg in de woonkamer een paar matrassen en dan oefenen!

tjah, gewoon niet bang zijn en doen xD met een radslag en handstand kun je niet echt hard vallen.

anders thuis op een matras of trampoline oefenen, of een matras tegen muur zetten en handstand daartegen doen enzo…

handstand kan je oefenen door het tegen een muur aan te doen. je handen ongeveer 20 cm van de muur. er kan weinig fout gaan, behalve door je armen zakken ofzoiets.

oké, ik ga het proberen, iig bedankt!

Begin met 25 centimeter. Dan kan je iets verder doorvallen waardoor je beter kan inschatten hoe hard je de volgende keren moet afzetten.
Als dat je makkelijk afgaat, kun je naar ongeveer 20 cm gaan… En zo verder…
Radslag kun je het beste op zo’n trampoline oefenen. Daar heb je veel vaart, dus je hoeft nog niet helemaal te springen. Als je dat geoefend hebt, probeer je het op een megamatras. Als je niet valt doe je het op harde grond. En blijven oefenen!