Turnen

Hee meiden,

Ik heb een paar jaar geleden geturnd, ik ben nu 15, en wil graag weer beginnen. Alleen vraag ik me af of ik niet te oud ben om te beginnen. Want meestal als je in zo’n groep komt van mijn leeftijd dan, dan zijn hun meestal al veel verder…

Mag ik jullie mening?

xx

Je kunt ook met de volwassenen mee doen.

precies en je hebt al ervaring dus je pikt het denk ik ook wel snel op.

In tegenstelling tot bovenstaande denk ik dat je niet echt ergens makkelijk zult kinnen aansluiten. De meeste verenigingen hebben wel een senioren groep (geboren 1998 en eerder) maar in zo’n groep is vaak veel leeftijds en niveau verschil. Zo’n groep is vaak al jaren bij elkaar en aangevuld met oudere selectiemeiden die niet meer zoveel willen trainen maar het turnen wel heel leuk vinden nog. Proberen kan natuurlijk altijd.

Misschien is het een idee om eens te informeren naar de andere productgroepen van turnen dan het toestelturnen? Denk hierbij aan rhonrad (boy van hgt), acrogym en springturnen/groepsspringen. Hier ligt de gemiddelde leeftijd wat hoger, en het is makkelijker/uitdagender voor veel oudere meisjes om te leren dan de toestellen. Nadeel is dan niet iedere vereniging dit aanbied! Even navragen dus.

Succes!

Overigens: ik sta 12 uur per week in de zaal als leiding, en spreek uit mijn ervaring wat ik zie bij verschillende verenigingen

Jaa dat bedoel ik met toestelturnen. Daarom wil ook in de richting van trampoline/springgroep.
Wat ik vroeger ook al deels heb gedaan!

Dankjewel voor je reactie :slightly_smiling_face:

Graag gedaan! Hopelijk kun je wat vinden in de buurt.

Dingen als een springgroep zijn boor wat oudere meiden vooral leuk omdat er nog heeeeel veel te leren valt op dat vlak, en dingen vaak minder gecompliceerd zijn dan bij gewoon toestelturnen (daar kun je op je 15e een jaar bezig zijn met eh, nul vooruitgang). Met een trampoline enzo gat alles vaak zoveel makkelijker

Ik turn en spring zelf en zou dan eerder trampoline aanraden.

dit heb ik ook!
ik ben in groep 5 begonnen met turnen, daarna heb ik 1,5 jaar bij de springgroep gezeten en in de 1e ongeveer ben ik eraf gegaan. Ik wil nou ook heel graag weer beginnen ik ben ook 15 jaar maar weet niet zeker of ik 't wel ga doen ivm leeftijd en de tijd dat ik niet geturnt heb…
:frowning_face: