turkse jongen & nederlands meisje.

hey lieve girls,
ik zit hier al een poosje mee.
ik vind een turkse jongen leuk, en hij mij ook wel. als we een relatie zouden hebben, zou je dan erg goed de verschillen tussen de cultuur tussen ons merken? en mag je in het geloof van de moslim seks voor het huwelijk hebben & bij de christenen (raar dat ik dat niet weet, ik ben christen)… en: deel jullie eigen ervaring? alvast thanks!
xxx. :hugs:

Ja ik denk dat wel.

Ik heb een Portugese vriend ik merk niet veel verschillen alleen qua Portugese cultuur en die van ons.

hey
ik heb zelf ook tijdje met een turkse jongen iets gehad. hij moest zich van zijn moeder focussen op school dus is uitgegaan. je kan het even googlen of aan hem vragen. het ligt eraan of de familie accepteert dat je geen moslim bent. als ze je accepteren is het leuk om de cultuurverschillen te ontdekken. als ze je niet kunnen accepteren wordt het moeilijk om met elkaars cultuur om te gaan.

Dat ligt er heel erg aan of die jongen ook praktiserend moslim is en in hoeverre de familie dat is. Het beste kun je het met hem daarover hebben. Cultuursverschillen kun je echt wel samen handelen, maar daar komt wel een boel respect en acceptatie bij kijken.

Weetje, niet alle Turken zijn moslim, ik vind het heel erg dat mensen dat altijd denken, misschien is hij zelfs gewoon ongelovig.

Verder, sommige Turken zijn heel erg geassimileerd (op straat noemen ze dat verkaast) dus dan merk je de cultuur verschillen niet eens, ik heb welles gezien dat een Turkse jongen gewoon met een Nederlandse meisje hadden en de relaties liepen goed, het ligt aan jullie beiden.

Succes

^ Maar het overgrote deel is oprecht en er is een hele grote kans dat deze jongen gewoon goed is, en dat ‘gebruiken’ kunnen Nederlanders net zo goed ook doen.

@TS, ik ben een Turks meisje en mijn vriend is een Nederlander. Ik ben ook islamitisch, maar niet op zo’n strenge manier. (Geen hoofddoek, niet 5x per dag bidden etc).

Ik verwacht dat hij zelf niet echt streng gelovig is want de meeste van onze generatie, de Turken die hier zijn opgegroeid, zijn moderner. Zijn ouders daarentegen zijn misschien wat geloviger (hoewel dat ook niet altijd het geval is).
Natuurlijk merk je wel eens verschillen maar dat hoeft zeker niet in de weg te zitten, al helemaal niet als jullie van elkaar houden. Mijn vriend heeft er in ieder geval geen problemen mee dat ik een Turk ben en ik helemaal niet dat hij een Nederlander is.

In ons geloof mag je inderdaad geen seks voor het huwelijk, maar christenen mogen dat ook niet. De vraag is of jullie je daaraan willen houden.

(Ik zou het namelijk zeker niet mogen, mijn vriend wel, maar wij hebben alsnog seks omdat ik het ook wilde. (Ik ben trouwens 18))

Wees inderdaad wel voorzichtig!
Maar het is wel mogelijk om een relatie met hem te hebben, je moet alleen even kijken hoe zijn ouders/familie daar tegenover staan

Mag ik vragen voorzichtig voor wat? Of kom ik nu raar over?! :’)

Bedoelen jullie nou dat ze moet oppassen omdat die jongen Turks is…?

Ik denk met de cultuur ofzo, dat je iemand niet beledigd door iets met de cultuur te doen wat je niet wist. (hoop ik tenminste, anders is het vrij racistisch).

Inderdaad, en alles wat een Turkse jongen (in slechte zin als ze dat bedoelen) kan doen kan een Nederlandse jongen net zo goed.

^ Dat klopt inderdaad.
Maar ik denk dat iedereen het hier ook over de cultuur heeft etc. Er zit toch wel wat verschil tussen de Nederlandse en Turkse cultuur

Ja klopt, heb je gelijk in! Alleen was wel benieuwd in welke zin van cultuurverschil het dan bedoeld word…