turks vriendje

Heey dames!
Ik heb nu al een tijdje een turks vriendje ik ben zelf nederlands ,wij zijn beide nog erg jong ( ik ben 15 hij is 16) het is best serieus we praten over de toekomst trouwen , kids krijgen etc , hij wilt ook niks met mij doen qua seks enzo voor het trouwen …en dat wil ik zelf ook niet. Ik las op andere sites dat turkse jongens nl meisjes gebruiken om te oefenen , en om hun tijd te doden?! En dat ze al die tijd toch al weten dat ze met een turks meisje moeten trouwen…ik heb nog niet kennisgemaakt met zijn familie en ouders en hij ook niet bij mij. Zal zijn familie mij wel accepteren en zitten ze wel te wachten op een nl meisje…Door dit alles weet ik het gewoon niet wat ik moet denken want ik hou wel heel veel van hem en zoals hij het zegt word ik zijn vrouw en wilt hij ervoor vechten en is het serieus wat wij hebben.

Kan iemand mij meer uitleg geven of mij helpen? Ik hoor graag goeie/ slechte verhalen van nl meisjes die een turks vriendje hebben of hadden of ervaringen met turkse jongens🙈 met name of het serieus is of dat die boys alleen maar praten uit verveling … Ik hoop echt dat ik geaccepteerd word en dat hij alles meent X

tja wat kan ik zeggen.
ik kan natuurlijk alleen voor mezelf praten dus dat doe ik ook. Naar wat ik vermoedt worden nederlandse meisjes idd vaak gebruikt.
daarnaast… je zegt dat het serieus is maar er is nog geen kennismaking geweest? Hoe lang hebben jullie al iets… want eerlijk dat jullie het hebben over trouwen zegt niets.
in mijn omgeving (ik heb in een “zwarte” vmbo-klas gezeten) merkte ik vooral dat Nederlandse meisjes toch als sletten worden gezien en o.a. mijn Turkse schoolgenootjes daar gretig gebruik van maakten.
Voor ik heel GS over me heen krijg… dit gebeurde in mijn omgeving he… dus ik zeg niet dat dat overal zo is.
Ik zou gewoon ook eens je zorgen aan hem uitleggen.

Het zal vast wel gebeuren dat sommige (en niet alleen Turkse) jongens, bijvoorbeeld Nederlandse meisjes gebruiken om mee te spelen. Maar dat is lang niet altijd zo. Ik ben zelf ook Nederlands en heb al 4 jaar een Turkse vriend waarvan ik ook de ouders ken (na heeel lang). We zijn al samen sinds ik 14 ben.

Ik vind het best goed klinken dat hij niks wilt doen voor het huwelijk! De Turkse jongens waar ik mee omga zijn over het algemeen wel trouw, maar je hebt natuurlijk altijd die egoïstische fuckboys ertussen die Nederlandse meisjes als speeltje gebruiken, maar ik denk niet dat hij dan zo duidelijk was dat hij wilt wachten tot het huwelijk.

Dat je nog niet bij hem thuis kan komen ligt gewoon echt aan de cultuur (geloof, is hij moslim?), bij mij duurde het ook echt lang voordat dit kon. Ik weet natuurlijk niet hoe streng ze zijn maar als jij gewoon een net meisje bent zou ik je niet te veel zorgen maken dat ze je niet accepteren.

Ik snap dat je je hier zorgen over maakt want er zijn veel jongens (of ze nou Turks zijn of van welke afkomst dan ook) die gebruik maken van meisjes. Het ligt denk ik wel heel erg aan hoe ruimdenkend zijn familie is. Niet iedere Turkse familie wil dat er alleen maar binnen de Turkse gemeenschap getrouwd wordt.
Uit eigen ervaring ken ik vooral de goede verhalen. Een goede vriendin is Turks en het maakt haar ouders niet veel uit of ze nou met een Nederlander of een Turk thuiskomt.
Helaas ken ik ook de slechte verhalen van horen zeggen, maar die hoor ik overal. Ik heb zelf nog een vriendje gehad (Nederlands) dat toch wel érg graag wou dat ik met hem naar bed ging, ondanks dat ik het niet wou. En toen maakte hij het maar uit en papte hij aan met de eerste beste slet die hij kon vinden.

Wat mij positief lijkt is dat hij zegt geen seks te willen hebben voor het huwelijk en dat jullie ook zo serieus met elkaar kunnen praten. Kijk het gewoon aan, ik denk dat je snel genoeg merkt wanneer hij ineens wel iets wil doen met je. Of wanneer hij anders gaat doen. Als het nergens heen gaat dan kun je het altijd nog afbreken… Blijf gewoon trouw aan jezelf!

Ik heb een turkse vriend en het gaat heel goed. Heb ook niet het idee dat hij me gebruikt of iets, heb zn hele familie leren kennen en ik ga ook vaak mee naar familie bijeenkomsten zoals bruiloften. We zijn ongeveer anderhalf jaar samen nu.