Turkije

helleeeeeeuw,
de titel klopt dus niet, het moet istanbul zijn

je zag t al aan de titel; turkije, wat weten jullie over istanbul?
wat vind je van istanbul ? ben je er wel eens geweest? zou je er heen willen gaan?
we hebben vandaag op school informatie gehad over profielwerktstukken hoe dat allemaal gaat enzo, ik ga het denk ik over istanbul doen
in de zomer ben ik daar voor 7 weken dus dat leek mij wel leuk
daarom even deze vragen

xliefs ayse

mooi land uuf:$
ben er in de zomer nog geweest
wil weer terug =D
ben zelf ook turks.

k ben er vorig jaar 2 x geweest, 1x in de zomer gwn vakantie, en 1 x voor de begrafenis van mijn opa :frowning_face:, dat was een weekje in Mei

ik ben toen ik 8 maanden was er met mijn ouders geweest, en toen zijn we van west naar oost gereisd (alleen daar weet ik dus helemaal niets meer van) en toen ik 14 was ben ik naar Istanbul geweest en dat vond ik een hele leuke, fijne stad. En ze hebben er heel lekker eten :slightly_smiling_face:

gecondoleerd ik ben vaker als 10x geweest ofzo?

ik ben nu 14 en ga er al ieder jaar heen :grinning:
ik hoop dat dat altijd zo doorgaat

I love Turkye dit jaar insallah ga ik voor 3 maanden :dancing_women:
ben zelf ook turks

jaa iederjaar wel =D vaak 2keer ofzo
vorrig jaar 3 keer =D
ama wij gaan ook vaak met araba. =D

ik ben half turks., jaaaa antepli
xx

Ik bn 'n Chineesje en ben deze Zomerrvakantie naar Marmaris fzoo geweest :slightly_smiling_face: vond het wel Superr :sunglasses:
maar viel mij wel op datik de enige Chinees daar was :face_with_raised_eyebrow:

Ik ben er vorig jaar zomer geweest.
Ik vond het heeel leuk.
Ik was in appartement in een stadje zonder buitenlanders bij istanbul.
dat was wel leuk om te zien. hoe mensen daarop reageren en hoe het daar gewoon is zonder al die toeristen.
Ik was ook een week in kusadasi. Dat was ook echt super.
hele leuke en aardige mensen en lekker weer enzo natuurlijk.
Als er een land is waar ik nog heel graag weer heen wil is het turkije!.

Ik ben er nog nooit geweest, lijkt me wel 'n mooie land :slightly_smiling_face:
Me ouders hebben er wel gewoont, maar toen was ik nog niet geboren haha
Is het daar goedkoop of gewoon zoals hier (kleren enz) ?

(gecondoleerd met je opa)

Hadii up… !!! ;p;p

Vaak geweest, maar ben ook Turks. Logisch dus. Ik vind het echt een mooi land (L).

als je in een toeristisch gebied komt is het net als hier soms best duur :stuck_out_tongue_winking_eye:
maar in een stad waar niet veel toeristen zijn is het best goedkoop, maar in winkels zoals zara lacoste only blabla… is het net als hier, soms iets goedkoper

Het is daar (veel) goedkoper.
Maar het ligt eraan waar je winkelt natuurlijk.
maar waar ik was was het super goedkoop.

Het is daar zeker goedkoper dan hier. En je hebt er ook heel veel neppe merk-kleding.

Het zit eigenlijk zo in elkaar : 1 euro is 2 ytl ( turkse nieuwe lira ). De inkomen van een normale werker in Turkije is ongeveer zo’n 600-700 turkse lira, dus omgerekend 300-350 euro. Dat is heel erg weinig, in vergelijking met Nederland. Maar omdat alles zo goedkoop is, valt dat heel erg mee.

Ik ben zelf ook Turks en wij gaan 1 jaar wel 1 jaar niet. Ik ben er afgelopen zomer vakantie geweest. Ik vind het wel leuk dan, maar ik verveel me wel heel snel, omdat wij 2-3 weken in onze eigen stad wonen ( Samsun ) en daar heb je niet veel te doen, want daar ken ik al alles. Daarnaast gaan we dan naar Bursa, daar wonen me opa en oma. Daar blijven we 5 dagen. Daarna gaan we naar een toeristen plaats zoals bijvoorbeeld Pamukkale, daar zijn we afgelopen zomer vakantie heen geweest. Daar vond ik het wel super leuk!

Je hebt trouwens ook wel dure winkels hoor. Ik kan me bijvoorbeeld nog herrineren dat ik in een kleding winkel was en daar had je truitjes voor 70-80 turkse lira. Dat is omgerekend 35-40 euro, dus net zoals bij de Only etc.

ik was in een lacoste winkel in ankara, en een polo was 180 lira ofzo:$

Ja, klopt. Ik had zelf ook Tommy Hilfiger broeken gezien en die koste ook zo rond 300 lira ofzo. Omgerekend komen merk-kleren wel op het zelfde uit. Alleen klinkt het meer :stuck_out_tongue:

Ben er 5 keer geweest. Dit jaar niet en ik denk niet dat we nog terug gaan, helaas.