Turkije bij de EU?

Hoi, ik zit met een vraag voor een verslag/presentatie van maatschappijleer.

Weet een van jullie of Turkije officieel bij de EU hoort?

Want via google krijg ik alleen sites met discussies en meningen van anderen, maar geen duidelijk antwoord. Bij een lijstje van de leden van de EU staat hij niet bij, maar die kan ook verouderd zijn.

Liefs!

Mijn vrienden en klasgenoten verschillen ook van wat ze zeggen, ééntje zegt zelfs dat de helft van Turkije er wel bij hoort en de andere helft bij Azië, ik weet het dus echt niet meer hihi

volgens mij niet hoor.

Nee.

Nee.

Bedoel je nou de Europese Unie (EU) of Europa als werelddeel? Want als je EU bedoelt: daar zit Turkije niet bij, maar daar wordt wel over ‘gepraat’. De stad Istanbul ligt gedeeltelijk wel in het werelddeel Europa. Maar voor de rest hoort het voor een groot deel bij Azië.

Ik bedoel echt de Europese Unie, niet het gebied Europa. Maargoed volgens mij heb ik mijn antwoord al, dankjulliewel :slightly_smiling_face:!

Nee, Turije zit nog niet bij de EU, zijn wel discussies over en Turkije is ook bezig met zich aan te passen aan de eisen van de EU en daarna kan het waarschijnlijk toegelaten worden.

Nope :’).

nopp

nee

Een deel van turkije is europees geloof ik ja, maar het is geen lid van de EU

Nee, ze willen het alleen maar het is niet zo

Klopt.

Turkije zit niet in de EU, maar volgens mijn vader ligt 3% (?) van Turkije in Europa. Ik weet niet of hij gelijk heeft met dat percentage. (:

Turkije ligt voor idd een klein procent in Europa.
Maar is geen lid, ik moest namelijk een week geleden nog een verslag maken waarom Turkije wel of niet lid mocht worden, want Turkije wil zegmaar wel lid worden, maar het is nog niet goedgekeurd ofzo.

*Klik hier voor info*

Nee, ze willen bij de EU.

Turkije ligt voor een klein deel in Europa en het andere deel ligt in Azie, ze zitten niet bij de EU maar ze willen er wel bij, had ik gehoord