Tunesie: Paspoort of id kaart?

hoi,

ik wil graag mijn vriend een vakantie naar Tunesie cadeau doen.
hij heeft een hele nare periode achter de rug en momenteel geen werk, ikzelf ben ook al 3 jaar niet meer op vakantie geweest dus dit zou voor ons echt een weekje ontspanning worden.
het is een verassing voor hem aangezien ik er makkelijk achter kan komen wat hij gaat doen de hele week.
heb nu een hele goedkope last minute gezien van 8 dagen all inclusief Tunesie maarrr…
ik was op internet aan het zoeken of je een paspoort nodig hebt en de een zegt wel de andere niet dus wie kan me vertellen of je ID kaart alleen genoeg is?
en dan nog iets: mijn vriend heeft nog geen Nederlandse nationaliteit (hij mag dit wel aanvragen maar dit duurt dan nog een half jaar en kost 650 euro wat hij nu nog niet heeft)
we zijn al eens naar Parijs geweest en toen vertelde hij me dat hij ook Londen niet in mocht zonder Nederlandse nationaliteit?
Mag hij dan wel naar Tunesie?
Het is echt een super aanbieding en ik moet het uiterlijk volgende week beslissen en ik zou het heel graag cadeau doen aan hem omdat hij best wel een rotperiode achter de rug heeft maar ik moet wel zeker weten dat we er allebei in mogen met enkel onze IDkaart dus zou iemand me dit kunnen vertellen?
alvast super bedankt!

Serieus, je kunt het antwoord niet vinden? Hoe zoek je dan?! Eerste hit op Google: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/paspoort-en-identiteitskaart?ns_campaign=Thema-openbare_orde_en_veiligheid&ro_adgrp=Paspoort_en_identificatie_paspoort_en_id-kaart&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bpaspoort&ns_fee=0.00&gclid=CM-n7cro2bgCFY7LtAodsjEAbg

pff wat lastig allemaal. tunesie staat er niet bij hellaas
@phaedra: ik zocht op google: tunesie paspoort of id?
en dan zie je allemaal linkjes met mensen die zeggen of het wel of niet kan.
denk dat ik maar even ga bellen, het is via een veilingsite dus niet via een reisorganisatie off telt dat dan ook? want alleen als je met een reisorganisatie gaat mag je alleen je id kaart meenemen.

slotje