TTIP

Ik vroeg me af hoe anderen hierover dachten :slightly_smiling_face:

voor als je niet weet wat TTIP is:http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ttip-handelsovereenkomst-tussen-europese-unie-en-de-verenigde-staten

Ik zelf vind het wel een prettig idee dat we straks meer geld zullen hebben en dat er meer banen beschikbaar zijn, maar net als veel anderen op het internet ben ik bang dat sommige dingen zullen worden aangepast zoals het is in Amerika en deze dingen zijn niet altijd goed voor je gezondheid of het milieu.

-wil iemand mij erop wijzen als hier al een topic over is, zelf kon ik er namelijk geen vinden-

Ondanks dat ik lid ben van D66, kijk ik een beetje kritisch op dat hele TTIP gebeuren. Want voordat we dit handelsverdrag kunnen sluiten, moeten er nog veel dingen gebeuren imo. Regels botsen al snel tussen Amerika en Europa en dat moet eerst worden opgelost voordat we zo’n handelsverdrag kunnen sluiten. Daarbij moet uiteraard ook de markttoegang worden bevorderd etc.

Arjen Lubach, van Zondag met Lubach, geeft op een humoristische manier kritiek over TTIP. Is wel geinig om naar te kijken, want inderdaad als je naar het nieuws kijkt hoor je alleen maar hoe goed dit wel niet is voor de economie en hoeveel banen er wel niet bij zullen komen door TTIP.

Edit: zoals in dat filmpje ook al wordt gezegd: ISDS is gewoon idioot. Of tenminste, dat vind ik.