TSS

Hey,
Ik ging een paar dagen geleden surfen en was ongesteld dus ik gebruikte een tampon. Kort daarna kreeg ik keelpijn en later was ik hartstikke verkouden en nu nog steeds. Ook kreeg ik koorts (38 graden) dat is nu wel gezakt. Ik heb alleen nog een beetje een misselijk gevoel. Ik ben alleen bang dat ik tss (tamponziekte) heb, ik was vergeten me handen te wassen en ik heb m iets langer ingehad dan 4uur waarvan ik 2uur in het water was. Het probleem is dat ik de spoedhuisarts voor het weekend niet wil bellen omdat ik bang dat het niet dringend genoeg is. Wat moet ik doen?

Er heerst ook griep… keelpijn, verkouden koorts etc. wacht het 2 dagen af en bel dan. Tenzij je echt pijn krijgt natuurlijk zou ik me geen zorgen maken.

Aan TSS kun je sterven als je te laat behandeld wordt. Je voelt je dan ook wel een stuk slechter dan een beetje keelpijn en maar 38gr koorts.

Dus het zal gewoon een normaal griepje zijn, dat heerst nu. Ik heb exact dezelfde symptomen gehad deze week, allemaal al weer voorbij.

Ik heb mijn tampon soms wel eens de hele nacht in. Zoveel kwaad kan het tegenwoordig niet. Je zal wel een griepje hebben opgelopen. Kijk het nog even aan. Als je het dan echt niet vertrouwt, kun je nog altijd naar je huisarts gaan.