Try or goodbye?

Hee allemaal,

het is inmiddels al zo’n zes jaar geleden dat ik afscheid heb moeten nemen van de basisschool en dus ook van mijn oude vertrouwde klasgenootjes waar ik 8 jaar mee in de klas heb gezeten.
Af en toe sprak ik natuurlijk nog wel iemand, maar er is maar één vriendin waarmee ik nog steeds super goed bevriend ben.
Nu is het zo dat het ‘‘basisschool-contact’’ niet alleen bij haar is gebleven; al een paar maanden heb ik weer contact met een jongen die ook bij me in de klas heeft gezeten. De gesprekken begonnen casual en op facebook, maar al snel wisselden we elkaars nummers uit en spraken we op whatsapp. Inmiddels spreken we elkaar elke dag van 's ochtends tot 's avonds en de gesprekken lijken steeds leuker te worden. Blijkbaar vindt hij dat ook, want hij heeft me gisteren gevraagd om een keertje af te spreken.
Het probleem is dat ik niet goed weet wat ik moet doen… Ja, er zijn gevoelens, maar ik weet niet goed of deze vriendschappelijk zijn of dat deze gevoelens verdergaan… Daarnaast vind ik het echt vreselijk eng om hem weer te zien, misschien herken ik hem niet meer… vallen er dodelijke stiltes… hebben we niets om over te praten… noem maar op… dat zijn zowat de enige gedachten die in me opkomen als ik denk aan onze (toekomstige?) date (?).

Het klinkt waarschijnlijk als een zeikverhaal en misschien komt het nogal wanhopig over, maar ik vind het gewoon eng om jongens op die manier te benaderen, met mijn vorige ‘‘vriendje’’ is het namelijk niet van een leien dakje gegaan, ik zette de stap, maar het viel behoorlijk tegen.

Wat vinden jullie? Afspreken of niet?

Gewoon proberen. Gewoon voor de gezelligheid. Je kunt er niets mee verkeerd doen. Als jullie via whatsapp kunnen babbelen, dan zeker ook in het echt? Als er stiltes vallen moet dat niet eens ongemakkelijk zijn, maar normaal.
Je hebt altijd zenuwen tijdens zo’n afspraak, maar waarom zou je het niet kunnen proberen. zelfs als het vriendschappelijk zou zijn, is het gezellig.

Je hebt gelijk haha, maar het blijft eng :flushed:
Bedankt! :slightly_smiling_face:

Ik zou het gewoon proberen. Als je het nog spannend vindt kun je ook vragen of hij een vriend mee neemt en dan neem jij een vriendin mee. Je moet het gewoon stapje voor stapje aan pakken en voorzichtig. En als er een dodelijke stilte valt… dan gewoon over iets beginnen wat in jullie whatsapp gesprekken voor kwam.

heel veel succes x :slightly_smiling_face:

hihi bedankt! :slightly_smiling_face: X

wat melanie ook al zij, spreek eerst is af met meerdere mensen. misschien kun je voorstellen om met de oude klas af te spreken. als het klikt, komt de echte date wel !

Bedankt voor jullie lieve reacties en goede tips!
Helaas kan ik er geen gebruik meer van maken… hij vroeg me eergisteren nog eens om af te spreken en na jullie reacties heb ik natuurlijk positief gereageerd :slightly_smiling_face: We hadden diezelfde dag nog leuke gesprekken maar de dag erna was hij ontzettend kortaf… ook vandaag heb ik hem nog niet gesproken, terwijl hij altijd wel een ‘‘goedemorgen’’-berichtje stuurt. Ik ook hoor haha, maar toen ik dat gisteren deed, kreeg ik nogal een onpersoonlijk berichtje terug…