Truien van H&M/Shirtje van Vero Moda wassen

Voor degene die deze truien/shirtje hebben, hoe wassen jullie ze?

Ik ben altijd een beetje bangig met dit soort dingen wassen :’)
M’n ouders draaien altijd alleen een bonte was op 40 graden en witte was op 90 ofzo.
Bij die blauw/witte staat gewoon wassen op 40 graden, maar hij is 100% katoen en ik las ergens op internet dat dat niet altijd kleur vast is, dus ik vrees voor die witte strepen.
En die 2e trui moet op wolwas maar dat doen we hier nooit. Ik wil ze eigenlijk met de hand gaan wassen maar ik weet niet of dat wel zo slim is.
En dat shirtje heb ik een keer met de hand gewassen en toen liepen alle zwarte lijnen uit. Kheb toen een nieuwe gekregen maar ik durf em nu niet echt te wassen.

http://files.hm.com/media/products/895/DXL865_74614_72003_28_8817.jpg

http://img530.imageshack.us/img530/6977/87868557.jpg

http://files.hm.com/media/products/865/DXL865_77726_11011_18_2173.jpg

Jij houd vast van strepen! :grinning:
Maar ik zou 'm toch maar wassen, anders is het ook niet zo fris. Het gaat vast wel goed, en anders met de hand wassen?

Haha ik draag ze ook niet door zonder dat ze gewassen zijn :stuck_out_tongue: Maar ik wil ze wel weer dragen dusja.
Ik wil het echt even zo zeker mogelijk weten of het wel goed gaat, want ik heb ooit een keer een witte trui in de was gegooid en die kon ik gelijk weggooien. En dat shirtje loopt dus sowieso uit als ik em met de hand was.
En deze zijn te leuk om te laten verpesten :’)

Ik zou die truien gewoon in de handwas doen en tja, dat shirtje?
Staat er ook niet in het labeltje hoe je hem moet wassen?
En hoe heb je hem vorige keer gewassen, heet, lauw, koud?

die 1e trui van de h&m gaat doorlopen met kleuren, bij mij iig wel gebeurd (: ik had 'm in het grijs en op die witte strepen kwamen allemaal grijze vlekken van het doorlopen dus.
die tweede heb ik toevallig ook haha (: ik was 'm gewoon op 40 en hij gaat ook in de droger meestal bij mij haha en hij is gewoon nog goed, op 't gegeven moment krijg je alleen van die slijtage bolletjes 'n beetje, maargoed voor die 9,95 moet je ook niet al teveel verwachten.

Daar staat ook wassen op 40 graden, binnenste buiten en dat donkere kleuren apart gewassen moeten worden, maarja veel kleren hier hebben een donkere kleur.
Vorige keer in warm/lauw water gewassen en ff er in laten liggen.

Zou fijn zijn als iemand die dezelfde kleding heeft misschien kan vertellen wat zij er mee doen :’)

Aah dat is echt kut, ik vind die eerste juist het leukste. Ben je er mee terug gegaan naar de winkel?
Oke dan gooi ik dat shirtje de volgende keer wel gewoon in de wasmachine denk ik.

Misschien kan je hem dan in koud water wassen met de hand.
Ik heb ze zelf alledrie niet, dus ik zou je graag willen vertellen hoe ik het doe, mja, dat lukt dus niet.

ik denk dat je ze gewoon kunt wassen .
en er zijn toch ook speciale was middelen voor.?
van robijn ofso?
ik weet het niet zeker , maar anders zou je het daar mee kunne doen.

azijn, laat dingen vaak minder kleur verliezen. En je hebt ook een middel voor als de kleur doorgelopen is om dat eruit te halen en dat werkt heel goed. Ik had bij een jurkje dat het doorgelopen was en toen met dat spul gewassen en nu zijn de zwarte vellen uit het witte deel en loopt het ook niet meer uit. Volgens mij kan je die middel ook als preventie van uitlopen gebruiken. Ik weet niet meer hoe het heet, maar het is van Dylon en zit in een pakje waar twee zakjes in zitten.

azijn, laat dingen vaak minder kleur verliezen. En je hebt ook een middel voor als de kleur doorgelopen is om dat eruit te halen en dat werkt heel goed. Ik had bij een jurkje dat het doorgelopen was en toen met dat spul gewassen en nu zijn de zwarte vellen uit het witte deel en loopt het ook niet meer uit. Volgens mij kan je die middel ook als preventie van uitlopen gebruiken. Ik weet niet meer hoe het heet, maar het is van Dylon en zit in een pakje waar twee zakjes in zitten.

nog nooit last van gehad ik was allen op zwart gekleurd of wit en op 30 graden.nog nooit uitgelopen of dat de kleuren vervagen wel vreemd.

maar geen idee dus een upje voor jouw

Wow wat wassen jullie heet! Zet gewoon de wasmachine op dertig graden, dan wordt het gerust wel schoon.

Thankss

@Jessie Dylon pre dye? Op google staat dat dat de kleding ontkleurt
Ga ik vanmiddag gelijk even voor kijken

wow jullie wassen heet! gewoon op 30 graden wassen, komt helemaal goed. wij wassen altijd op kleur (wit bij wit, zwart bij zwart, grijs bij grijs, streepjes bij streepjes en ga zo maar door…) heb nooit ergens last van

Wow 90 graden! Witte was kan je maximaal op 60 graden wassen.

Wij verdelen onze was in: Zwarte was, donker bonte was, licht bonte was en witwas.

Alles wassen we op 30/40 graden max, behalve witwas, die vaak wat hoger.

Nou ik wou vandaag bij de etos dat Dylon spul kopen maar die verkoopster was er zó overtuigd van dat het wassen wel goed moest gaan zonder en dat het zonde van m’n geld zou zijn, dat ik het maar niet gehaald heb.
Hier sorteren we de kleding alleen op bonte en witte was.
Ik heb nog van die colorcatcher doekjes hier liggen, dus ik was die 1e 2 wel gewoon normaal en met zon doekje er bij voor de zekerheid. En die witte met de wolwas.
Alleen beetje jammer dat m’n ouders alleen in t weekend willen wassen, maar misschien doe ik het morgenmiddag wel ff stiekem :’) M’n ouders draaien sowieso niet een was voor maar 1/2 dingen.

colorcatcher.

ik heb dat shirtje met die bloemen en strepen ook…
en me moeder gooit die gewoon bij de was hoor xP

Nee niet mee terug gegaan aangezien de mouw ook afgescheurd was haha (gewoon door teveel dragen), en uiteindelijk zijn die kleuren niet doorgelopen bij de eerste was maar echt gewoon na wat vaker wassen, en ik had zoiets van ja voor dat geld kan je ook niet al te goeie kwaliteit verwachten, kijk was die nou 40,- dan had ik wel de moeite genomen om even terug te gaan maar voor die 15,- (volgens mij?) die die heeft gekost dacht ik ach ik gebruik 'm nu gewoon als stage trui haha (: