Trui gekrompen, wat nu?

Mijn moeder heeft mijn trui gemaakt van sweatstof in de droger gedaan en nu is hij dus een beetje gekrompen, ik baal enorm! Heeft iemand tips of ervaring met het herstellen van een gekrompen kledingstuk?

Zover dat ik weet bij mijn gekrompen kleren, krijg ik het nooit meer terug naar hoe het was jammer genoeg.
Als ik het fout heb, hoor ik het graag.

Volgens mij in koud water en zelf rustig en voorzichtig eraan trekken zodat hij wat uitrekt. Maar weet niet zeker hoor. Misschien even googelen.

Ik denk eigenlijk dat het niet meer te herstellen is ben ik bang.

Ik zelf heb laatst een trui gekocht van ‘sweatstof’, maar dat is dus viscose. Viscose krimpt enorm in, en is te herstellen door te strijken met stoom. Zo wordt de trui weer iets nat en kan je door de strijkbeweging de trui weer ‘langer’ maken. Of dat ook werkt als de trui in de droger is geweest weet ik niet, maar valt misschien te proberen. Check wel eerst het waslabel of je mag strijken!

(Mijn trui is van H&M (100% viscose, gewassen op 30 graden) en heeft in het label zelfs staan “Iron after washing”. Dat moet ik nog proberen.)

Je kan er niks er aan doen,het is gebeurd :flushed:

Is niet meer te herstellen

Nee helaas niets meer aan te doen…

je kan uitrekken proberen, maar dan zal ie nooit meer zijn zoals het was

Als het echt niet te herstellen is zou ik er een leuke cropped sweater van maken.

Hm ik denk niet dat het nog werkt als je trui al in de droger is geweest…

Hoe lang heb je je trui al? Als je nog het bonnetje hebt en er staat in het wasvoorschrift dat hij wel in de droger mag, dan kun je terug naar de winkel. Dan moet wel echt in het label staan dat drogen mag.

Bedankt mensen, ik ga de koude water tip proberen en anders is het een goede leer voor de volgende keer :slightly_smiling_face:

Is niet meer te herstellen…