Trouwen, op welke leeftijd?

Er zal hier vast al een topic over zijn maar ik kon deze niet vinden in de zoekmachine dus bij deze;

[b]Hoelang vinden jullie dat je minimaal samen moet zijn voor je de grote stap genaamd trouwen neemt?

En vanaf welke minimale leeftijd vinden jullie dat een meisje/vrouw kan trouwen?[/b]

Anno 2011 ben ik erg benieuwd wat de meningen hier over zijn!

Ik zou het liefst op me 21/22 trouwen. Maar dat ben ik hea. Ik wou vroeger altijd al jong trouwen. Je weet na 2/3 maanden wel hoe iemand inelkaar zit. Een jaar later zal het heus niet anders zijn. Het is dan aan jouw accepteer je die persoon enz.

^
ik wil niet betweterig doen,
maar denk je iemand na 3 maanden door en door te kennen?

het ligt eraan. als je pas op late leeftijd een relatie krijgt weet je al vaak wat je wilt en dan vind ik ander half jaar prima om te trouwen.
anders zou ik zeggen als je 3 jaar met iemand samen bent of als je echt voor elkaar kan zorgen niet dat je in een doos woont:P vanaf je 20e ofzo

25/26/27 ong.

Ik denk wel minstens een jaar of twee, maar goed, je kan daarop niks baseren.
Vanaf 25 denk ik, is ook nog wel heel jong hoor…

Ik zou denk ik tusssen de 25 en 30 trouwen, ik wil ook nog graag kinderen en anders ben ik zo oud als ik die krijg. En ik zou denk ik wel minimaal 3 jaar met iemand samen willen zijn, trouwen is wel iets serieus en niet iets dat je na een paar maanden even bedenkt.

Vind ik een nogal zorgelijke opmerking, haha. Denk je iemand na 2/3 maanden al te kennen? Je hebt na 2/3 maanden nog lang niet alle situaties beleefd samen, en je kunt dus ook onmogelijk weten hoe iemand precies in elkaar steekt.

niet

Ik heb altijd gezegd, dat als de situatie goed is, dat ik dan het liefst vroeg zou willen trouwen. (dus 22/23 jaar ofzo)

Als ik mezelf was 21 ofzo.
Wanneer je ongeveer zelfstandig word.

Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Iedereen ontmoet “de Ware” op een ander moment in zijn leven.
Zelf wilde ik niet trouwen, maar ik ben van gedachten veranderd. Geloven in ware liefde is heel eng, toch wil ik dat proberen.
Mijn vriend weet dat ik eigenlijk helemaal geen type ben om over dit soort dingen na te denken. Kindernamen, trouwdata, liedjes voor op je bruiloft, een trouwjurk, het is allemaal niets voor mij.
Hij besloot dat dat maar eens moest veranderen. ‘In 2018 ga ik je ten huwelijk vragen’, zei hij. Dan ben ik 22

De minimale leeftijd vind ik 18. Dan mag je stemmen, ben je officieel volwassen en kun je je eigen keuzes maken. Mensen moeten het zelf beslissen, zolang ze maar weten waar ze aan beginnen.

28/29 zoiets.

Oh maar als mensen al op hun 21e willen trouwen moeten ze het zelf weten.

22/23/24/25
maar ligt ook aan je situatie (baan, geld) en aan je relatie.
ik wil ook vroeg kinderen:)

ik oowk

Ik vind dat gewoon chill.
Dan kun je ‘jong’ zijn tot je 30ste en daarna kun je ‘jong met gezin’ zijn.
Ik wil niet op mijn 25ste een gezin hebben en daar rekening mee moeten houden.
Stel ik wil op vakantie met vrienden, nou, dan zit je man lekker thuis, alles.
Ik wil gewoon werken, mijn eigen huis hebben en een leven opbouwen.
Wanneer het tijd is voor serieuse zaken, wil ik ook trouwen.

ik dacht meer aan 5 jaar, haha. Ik wou vroeger ook jong trouwen, maar daar ga je later wel anders over denken. Nu vind ik onder de 25 al behoorlijk vroeg.

Ik zou echt niet in de komende paar jaar willen trouwen (ben bijna 21). Vind zelf 27/28 wel een mooie leeftijd & wil dan ook het liefst snel daarna kinderen.
Ik wil wel een serieuze relatie van een paar jaar hebben voordat ik met iemand ga trouwen, maar ik kan niet een minimale periode kunnen noemen, dat hangt af van het moment en de persoon waar je mee bent.

Wel hoor… als je met elkaar gaat daten en vaak spreekt. Weet je wel hoe iemand inelkaar zit. Een jaar later zal die persoon heus niet anders zijn hoor.