Trouwen of niet? discussie topic!

Ik zou echt graag willen weten hoe jullie erover denken?
Zouden jullie willen trouwen, of samenwonen. Of gewoon geen van beide. En vinden jullie dat seks voor het huwelijk kan?

Mij mening:
Samen wonen kan je zelf met een gewone vriend. En het is niet echt speciaal.
Ik zou later wel willen trouwen. Omdat het is gewoon romantisch. En die: “tot de dood on scheid…” dat met zoveel mensen erbij die belofte. Je maakt zegmaar een contract. En dan moettie gewoon van je houden. Het kan niet anders!

En seks voor het huwelijk? Ik vind zoiezo op jonge leeftijd. Zoals nu ben ik 15, dat geen jongen serieus is. En dat het meer lust is zeg maar. En later wilt toch geen jongen een meisje waar iedereen overheen geweest is. En zoals ik al zei over trouwen. Dan bewijst hij dat hij echt van je houdt. En als hij echt van je houd, is dat stukje niet zo super belangrijk. En kan die wachten.

En nu jullie meningen.

Ik vind niet dat je kunt gaan samenwonen met iemand met wie je niet verwacht je hele leven bij te blijven. Natuurlijk gebeurt dit veel sneller (na 2, 3 jaar) dan trouwen (na 5, 6 jaar). Maar ik zou nooit met ‘gewoon de zoveelste jongen’ gaan samenwonen.

Trouwen vind ik gewoon mooi, klaar. Ik weet niet waarom, dat is gewoon iets wat ik vind.

Seks voor het huwelijk heb ik 0 problemen mee, vind ook niet dat je ‘slecht’ bent als je met meerdere mannen seks hebt gehad.

Ik wil later trouwen dat is wat specialer dan gewoon samenwonen.Het is ook heel romantisch. (ik ben een romantisch type)
Ik vind seks voor het huwelijk kunnen.

Ik wil trouwen, het is voor mij gewoon heel mooi. :slightly_smiling_face:
En ja, seks voor het huwelijk vind ik kunnen. Heb er geen problemen mee. Maar ik vind het idee achter het bewaren tot het huwelijk toch wel echt heel mooi.

Trouwen: nee. Bij trouwen staat de liefde op een papiertje, maar of het de band ook echt versterkt? Ik denk het niet. Daarnaast vind ik het zonde van al dat geld wat je in zo’n bruiloft stopt, dan geef ik liever mijn geld uit aan een wereldreis samen met mijn vriendje wat onze relatie ook echt versterkt.

Oh ja seks voor het huwelijk: ja :grinning:
Waarom zou je zoiets moois zo lang uitstellen? Ja je moet het niet met de eerste de beste gaan doen die voorbij loopt maar als je echt van iemand houdt en al wat langer wat hebt, why not :wink:

Ja, ik ben voor trouwen. Het is een mooie verbintenis en ik denk zeker dat het je relatie versterkt.
Samenwonen zou ik eerst doen, omdat je elkaar op een heel andere manier leert kennen. Ik zou wel pas na een paar jaar met iemand samen gaan wonen, het is toch een grote stap.

Seks voor het huwelijk vind ik kunnen, zolang het een serieuze relatie is. Ik heb pas één jongen gehad (mijn huidige vriend) en zou me dood hebben geschaamd als ik hem moest zeggen dat ik al meerdere jongen had gehad.
Het idee is goor, er zijn dan al meerdere jongens over je heen geweest. Dat noem ik eerder lust dan liefde.

Dit gaat natuurlijk om mijn leeftijd (20), het is anders als je al 30 bent en geen vaste relatie hebt.

Ik wil later ook zeker gaan trouwen!
Het lijkt me echt iets moois om mee te maken.
En het maakt je relatie sterker en echter.
Ik zou eerst gaan samenwonen voor een tijdje (lees aantal jaar) en dan wachten totdat je er klaar voor bent.
Seks voor het huwelijk vind ik kunnen, want waarom zou je wachten?
Als je een vriend hebt en je bent er klaar voor, waarom niet?
Natuurlijk niet met de eerste de beste, maar als je er klaar voor bent en van elkaar houdt!

Nee, ik wil niet trouwen.

Ik denk wel dat ik ga trouwen. Maar over het algemeen heb ik zoiets van: ga je in een keer meer van elkaar houden als je getrouwd bent? Je bent dan alsnog partners van elkaar, maar dan alleen getrouwd. Al denk ik wel dat ik ga trouwen met mijn vriend!

Momenteel moet ik er niet aan denken om ooit te trouwen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nooit een vriend heb gehad dus niet echt weet hoe het is om samen te zijn met iemand. Ik zie er de meerwaarde niet echt van. Maar misschien als ik eenmaal een tijd samen ben met iemand en zeker weet dat hij ‘de ware’ is, wil ik het wel. Het is ook niet zo dat ik er echt een hekel aan heb, mijn ouders zijn nog steeds gelukkig getrouwd en dat heeft voor hun denk ik ook wel een meerwaarde in hun relatie gehad.

O en seks voor het huwelijk vind ik altijd zo’n stomme discussie. Ik snap wel dat sommige mensen er anders over denken, maar ik zie zelf echt niet in waarom je perse tot na het trouwen zou moeten wachten. Nu vind ik niet dat je met jan en alleman in bed moet duiken, maar dat is weer wat heel anders dan er tot na je huwelijk mee wachten.

Ik wil later zeker weten trouwen daar droom ik echt van.
Vind het ook heel romantisch en het is gewoon iets van erbij hoort als je een gezinnetje wilt hebben.

Samenwonen vind ik zou ik niet zomaar doen met een willekeurig iemand. Wel met een hele goede vriendin ofzo waar je zeker weet dat er geen ruzie van gaat komen. Of natuurlijk met de jongen waar je denkt mee oud te worden.

trouwen zou ik alleen doen als je zeker weet dat je voor altijd bij elkaar zult blijven.

Ik wil trouwen omdat ik al bijna 6 jaar een vriend heb en toen we 13 waren zeiden we altijd hoe zal het zijn als we wakker worden en we zijn 25 jaar. Ik ben 1 dec. 20 en hij is 17 sept. 19 geworden en we gaan sinds 16 oktober en dat valt daar tussenin en daarom gaan we ook op 16 okt 2017 trouwen zijn we 25 en we zijn dan eigenlijk de helft van ons leven bij elkaar en dat vind ik wel heel speciaal. we wonen al samen en dat vind ik minder speciaal dan getrouwd zijn.

Voor de mensen die zeggen je kan nu toch niet al plannen… Ik ben er voor de volle 200 % zeker van onze relatie.

Ik geloof niet in trouwen, of het idee ervan. Het is letterlijk gewoon op papier laten vastleggen dat je samen bent, maar ik denk dat je het ook op een andere (een sowieso veel goedkopere) manier kunt vieren dat je samen bent, en ook lang samen wilt blijven.

In je leven zul je altijd blijven veranderen en ik denk niet dat je op een moment kunt zeggen: We blijven nu voor altijd bij elkaar. Je weet nooit zeker of je met iemand meegroeit en of het wel zo wordt zoals je wilt. Het beste vind ik gewoon kijken hoe lang het fijn is met iemand en zien hoe lang het goed gaat en ervan genieten. Daar is geen bevestiging op een papiertje voor nodig.

Trouwen… Nah, ik zou sowieso niet willen trouwen in een kerk met zo’n kerel die alles voorleest en je tot man en vrouw verklaart. Ik geloof niet dat het je relatie sterker maakt. Misschien geeft het even een heel goed gevoel en ben je daarna gewoon getrouwd.
Seks voor het huwelijk vind ik kunnen.

Ik wil niet gaan trouwen. Waarom heb je een papiertje nodig om je liefde te bewijzen en met elkaar verbonden te zijn? Tegenwoordig heeft het al helemaal geen waarde meer, zoveel mensen scheiden.
Als ik later een vriend heb die per se wil trouwen, dan zal ik daar overigens geen nee tegen zeggen. Ik heb niets tegen het huwelijk, maar ik zie er de voordelen niet echt van in.

Trouwen, ik weet het niet. Ik vind het niet nódig, maar ik vind het wel het mooie, sprookjesachtige idee :3.

Misschien dat dat nog weggaat, misschien niet. Ik vind het belangrijker dat je een goede relatie hebt en dat je het fijn hebt samen dan of je nou op papier getrouwd bent of niet. Mijn ouders zijn bijvoorbeeld niet getrouwd, maar dragen wel ringen.

Trouwen lijkt me echt heel romantisch! Dus ik zou het wel heel graag willen. Samenwonen sowieso. Anders kan je niet je leven delen. En seks voor het huwelijk, ja ik kan wel tegen zijn, maar dat zou dan een beetje te laat zijn :wink:

Ik ga aan het eind van die jaar samenwonen.
En ik wil later over een paar jaar wewl trouwen. Niet zo heel uitgebreid en het hoeft ook niet zoveel te kosten. Trouwen kan ook speciaal en mooi zijn zonder dat je er duizenden euros aan uit geeft.
vind wel dat je er goed over moet nadenken enzo maar das vrij logisch.
Trouwen heeft daarbij ook meer voordelen dan alleen maar samenwonen(al heeft het natuurlijk ook zijn nadelen xd). dus qua dat zou ik ook wel willen trouwen eigenlijk…
en verder word je dan ook ‘verbonden’ aan elkaar zeg maar. dat vind ik zelf wel heel fijn dan