troubles met mijn werk?

hallo meiden!

ik ben even geshockeerd, mijn baas doet heel vreemd!

HET VERHAAL PAMPAMPAAMMMM

ik werk nu al bijna 3 jaar als zaterdaghulp bij een bakker! echt ontzettend leuk werk met leuke collega’s. sinds een paar maanden is er gezeik en moeten we *bezuinigen*.
nouja, natuurlijk is een 18 jarige goedkoper dan iemand van 40, dus moet ik nu elke zaterdag van 7 tot 5 werken ipv 9-2 of 9-5. hier was ik al niet blij mee maargoed wat moet dat moet :slightly_smiling_face:

ik heb nu vakantie, mijn ouders zijn 3 weken naar oostenrijk, en ik ben alleen thuis om op de hond te passen en heb deze 3 weken vrij. zodra ze terug zijn ga ik ( onverwachts ) 1 week naar frankrijk. hiervoor moet ik 1 zaterdag extra vrij. ik heb in de eerste week van mijn vakantie maandag, woensdag en vrijdag ochtend gewerkt en nog een zaterdag ochtend extra. nu eist mijn bazin bijna dat ik vrijdag weer moet werken. terwijl ik een afspraak heb. al met al is ze nu nogal boos omdat ze vind dat ik gewoon moet werken. ik heb zoiets van ja maar ik heb vakantie en als ik niks afgesproken had ( vakantiebespreking) zou ik ook gewoon werken maar ik kan gewoon niet! nou heel wat woordengewisseld door de telefoon, en nu wilt ze zegmaar de ‘opperbazen’ bellen en die de knoop door laten hakken. en die zijn niet zo loyaal als zij is volgens haar.

wat vinden jullie? ik vind zelf dat ik in mijn recht sta omdat ik vakantie heb! maar ben toch benieuwd naar wat meningen

xx

Als jij vakantie hebt, vind ik dat je niet hoeft te werken. Daar is vakantie voor.

Dat zegt ze alleen maar om je over te halen dat je toch komt werken. Dat jij zou zeggen van ‘laat maar, ik kom wel’. Niet doen, laat haar maar gewoon bellen. Je hebt vakantie opgenomen, dat heeft zij of iemand anders goedgekeurd dus nu sta je in je recht. Klaar.