'Tropische' vruchten invriezen?

Hallo :slightly_smiling_face:
Zou je tropische vruchten in kunnen vriezen? Ik vier mijn verjaardag volgende week en koop altijd heel goedkoop fruit op de markt maar ik heb het pas volgende week vrijdag nodig en dan zijn ze denk ik niet meer goed. Zou ik passievrucht en mango in kunnen vriezen? Of word het dan heel ‘snotterig’ als je het ontdooit? Alvast bedankt. :’)

Waarvoor ga je het gebruiken?

Fruit kun je ook gewoon invriezen, dus denk dat het wel kan. Je moet het wel zo snel mogelijk invriezen dacht ik.

Voor vullingen van mijn taart. :slightly_smiling_face: Oké… Dus dan moet ik het er nu in doen?

Ja en niet te laat eruit halen anders krijg je het niet op tijd ontdooit haha.

Voor smoothies kan je fruit wel invriezen, maar volgens mij gaat de structuur er helemaal aan, dus ik zou het niet als vulling gebruiken…

http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/8211-invriezen-van-kruiden-en-fruit.html

Zou het een week goed zijn? ^

Hmm… Ik heb dit gelezen… Ik denk dat ik mijn antwoord heb. Ik had zelf ook op google gekeken maar alleen onder de term ‘tropisch fruit invriezen’ en kwam bij niks uit.

Je kunt het wel invriezen, maar volgens mij gaan de vitaminen wel gedeeltelijk verloren zo.