"trolltopics"

iemand komt met een ver serieus (en vaak dan ook best heftig) verhaal. Waarvan ze soms aangeven dat ze het moeilijk vinden om het te vertellen.
Dan zijn reacties als
‘trolll!1!1!1’
‘ga wat nuttigs doen!1!1!1’
en nouja daarna doet niemand nog serieus in het topic,
dat helpt niet echt.

Naja ik hoop dat piv wat bereikt bij de mods.

Die reacties zijn er alleen bijna niet meer

Maar sommige van jullie hebben zelf ook wel eens getrollt op een topic wat misschien wel serieus was, dus ik vind dit een beetje een rare omschakeling in een keer :")

Als we echt regels gaan hebben van je mag dit niet zeggen en je mag dat niet zeggen zijn we nog wel even bezig volgens mij. En verder wat incognito zei, soms kan je best ff een andere informeren (als jij bijv meerdere berichten hebt gelezen van deze persoon) dat het daar waarschijnlijk om een troll gaat.

iemand niet serieus nemen of je mening bot vertellen is wel wat anders.
Ik ontken niet dat ik mensen misschien gekwetst heb maar dat vind ik wel heel wat anders.

Dat iemand troll zegt in een topic vind jij wat anders dan dat je gericht iemand kwetst?
Nogmaals: als TS kan je ook gewoon over die reacties heen lezen en op de reacties reageren die wel serieus zijn, wat ja die zijn er altijd wel.

Helemaal gelijk. Vooral als nadat de eerste trol roept er nog meer van dat soort reacties komen. 1 x is wel genoeg. Of dat iemand een verhaal neerzet dat best serieus kan zijn er allemaal plaatjes worden gepost waarin de TS belachelijk wordt gemaakt.
En het kan best zo zijn dat het overduidelijk een troll is, maar ga dan niet je best doen om grappig te zijn. Tuurlijk, ik moet er over heen lezen. Ik zie de reacties hierop nu al komen. Maar het is bijna een trend geworden om net te doen alsof je grappig bent in een trolltopic. Of wie het hardst troll roept.

dat kun je niet zeggen want je kunt het nooit zeker weten mits ze het toegeven. Je kunt niet door je scherm heen kijken.
En ‘ts reageerde niet meer’ is ook geen argument.

nee klopt ik kan het ook niet met zekerheid zeggen

daarom zeg ik ook in de beginpost ‘liever iemand laten lachen doordat het fake is dan iemand kwetsen door het niet serieus te nemen’

maar zoals ik al zei, we zullen van piv wel horen wat ze ermee gaan doen.
er zijn zoals je ziet genoeg mensen die het er mee eens zijn dus ja

een regel is misschien overdreven
maar het zou wel fijn zijn als de mods het weg kunnen halen als iemand het niet kan laten zo te reageren

ja precies
mocht iemand het echt denken zeg het dan opeen normale manier met normale argumenten en niet ‘zie hoe ze typt!’ en dan het verder gewoon laten, dan kan de rest dat lezen en zelf zien of ze er normaal op reageren of het negeren.

en wat vind je er van dat die topics dan helemaal uit de hand lopen met grapjes en gifs en weet ik veel wat? want daar bestaat GS zowat uit :’) Ik weet zeker dat jullie dan allemaal mee lachen en dan was het in eerste instantie misschien ook wel serieus bedoeld.

dat vind ik persoonlijk ook bullshit.

Dan ben je een van de weinigen

Hm ja misschien moet er inderdaad maar iets komen zodat men in ieder geval ‘verplicht’ is om ook tekst en uitleg te geven in plaats van alleen maar troll te roepen. Want zeg nu zelf, sommige verhalen zijn wel echt dubieus en op sommige dagen zit ik hier best veel en dan zie je mensen zichzelf soms zo tegenspreken…

Ik ben het helemaal met je eens!!!

Als je het niet gelooft moet je gewoon niet reageren, want voor het zelfde geld is het wel serieus en dan?

Het is gewoon erg rot voor de TS, als ze bijvoorbeeld iets heftigs heeft meegemaakt en niemand haar gelooft. Moet je nagaan hoe dat voelt.

Dat is ook wel irritant, maar daar wordt iig niemand mee gekwetst toch

Maargoed ipv troll te roepen, kan er beter worden gevraagd of diegene haar topic wat wil verduidelijken.Vaak wordt er troll geroepen bij onsamenhangende of korte berichtjes. Als er dan ff wordt gevraagd het duidelijker te typen, zouden er misschien al minder misverstanden ontstaan.

Inderdaad.

Of heel veel smileys gebruiken, dat maakt het ook ongeloofwaardig voor sommige.