tripje naar london, 1 probleem> vliegen.

hoi allemaal,
nou ik ga aan t einde van deze maand naar london voor 5 dagen, en ik zie er ook heel erg naar uit enzo, alleen we gaan met t vliegtuig (ja oke t zijn maar 3 kwartier, maar ik pis nu al bijna in mijn broek)
ik heb nog nooit gevlogen, maar als ik er al aan denk begin ik te shaken
misschien omdat ik ook heel erg hoogtevrees heb? ik weet het niet ik ben wel heel erg bang.
bijvoorbeeld t opstijgen, ik heb van heel veel mensen gehoord ja met t
opstijgen heb je wel effe een druk op je oren ja, en sommige: ja t leek net alsof je kop uit elkaar knalt, enja das niet echt motiverend voor mij om te gaan vliegen xD

ik hoop dat iemand mij kan helpen met gerust stellen, misschien door te vertellen hoe jij je eerste vlucht beleefde?

groetjes!

hmm ik heb ook heel erg hoogtevrees maar ik ben dol op vliegen. over dat je hoofd uit elkaar klapt. Is niet helemaal waar hoor. je moet gewoon op een kauwgompje kauwen en zorgen dat je vaak slikt, is net alsof je de bergen inrijd (weet neit of je dat ooit gedaan hebt) in frankrijk bijvoorbeeld. Hetzelfde geld voor de landing, ik had er wel last van maar het was echt niet zo erg als je nu beschrijft.

Xx

oh oke, dankjewel

De druk op je oren is bij iedereen anders, (ik heb er weinig last van) maar
als je je daar echt druk om maakt kun je speciale oordopjes kopen die speciaal
voor in het vliegtuig zijn, op kauwgom/snoepje kauwen en heel veel proberen
te slikken…
Ik weet dat ik voor mijn eerste vlucht ook best zenuwachtig was, maar ik vond het tegelijkertijd ook wel leuk vooral het vliegveld, die vond ik erg indrukwekkend met al die gates en stewardessen enzo… xD
Ik was ook heel bang dat we zouden neerstorten ofzo, en iedereen bleef maar
tegen mij zeggen : Ja en het is het veiligste vervoermiddel dat er is, en er storten haast nooit vliegtuigen neer… maar toch bleef ik me er niet fijn onder voelen, tot ik een tijdje in het vliegtuig had gezeten en ik er langzaamaan een beetje aan begon te wennen…
(beetje een lang verhaal, maar ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen)

Over dat je hoofd uit elkaar klapt, dat verschilt dus per persoon en per landingsbaan. Ik heb er zelf vrij veel last, de eerste keer dat ik heb gevlogen kan ik me niet goed herinerren, weet alleen dat ik na de terugvlucht een dag met dichte oren heb gelopen.

Een paar jaar geleden heb ik er echt ontzettend last van gehad, toen had ik echt het gevoel dat m’n hoofd uit elkaar klapte & heb ik een dag rondgelopen met dichte oren. Sindsdien gebruik ik oordopjes en heb ik er al een stuk minder last van. M’n oren zitten na het landen nog wel een tijdje dicht, maar na een uur is dat ook over.

Wellicht ook een optie voor jou? Gewoon uit voorzorg oordopjes gebruiken. Verder merk je er niet veel van dat je in de lucht zit, ook niet als je hoogtevrees hebt.

Als ik jou was zou ik iig wel van die speciale oordopjes gaan halen…
dat heeft bij mij best wel geholpen :slightly_smiling_face: en je moet maar zo denken :
Er is vaker een ongeluk met een auto dan met een vliegtuig (A)
Dat werd de hele tijd tegen mij gezegt : D
Maar toen ik er eenmaal in zat vond ik het echt gewelig : D

Hehe ik heb vorige maand mijn eerste vlucht gehad, ook naar Londen. Ik had wel echt veel last van mijn oren, dus ik zou idd van die oordopjes halen, of kauwgum meenemen! Maar mijn vriendje had nergens last van, dus hangt gewoon van persoon tot persoon af.

Ik was ook mega bang voor ik instapte, ik beefde helemaal en moest huilen, en het opstijgen was ook wel eng, maar vooral omdat ik niet wist wat er zou komen. Ik vond 't allemaal erg luid, je hoort die motoren heel erg… Ik vond 't vervelend dat ik dat niet wist op voorhand, dus daarom zeg ik dat nu xD

En ondanks dat ik heeel bang was dat we zouden neerstorten, werd ik toch heel erg afgeleid door dat prachtige uitzicht!!! Maar ik was toch wel blij toen ik er was.

De terugweg ging al een heel stuk beter, omdat ik wist wat ik zoal kon verwachten! :slightly_smiling_face: Ben er zelfs in geslaagd een boek te lezen en die angst om neer te storten wat van mij af te zetten…

Succes! & have fun in Londen! :wink: Primark!

ik vond het opstijgen juist leuk :slightly_smiling_face: ook al was ik vantevoren ook best zenuwwachtig toen ik voor het eerst ging vliegen (heb maar 1x gevlogen tot nu toe ;p)
als je gewoon kauwgom kauwt heb je als het goed is geen last van je oren :slightly_smiling_face:

dankjewel allemaal!
oordopjes ga ik dan maar eens kopen

Je kan toch ook met de boot gaan maar dat moet je vast zelf betalen

ja, t was t goedkoopste en je bent er t snelste, t vliegtuig heeft veel voordelen, maar aan de andere kant ben ik tog best bang omdat ik het nooit eerder heb gedaan. en de vliegtickets zijn al betaald, dus ik kan er niet meer onderuit.

Ik ben paar maanden geleden ook met het vliegtuig naar Engeland gegaan en was ook mijn eerste keer. Vond het supereng, totdat we gingen opstijgen. Ik merkte helemaal niks, had nergens last van! Hetzelfde met landen. Het is ook echt totaal niet eng. Het verschilt gewoon per persoon denk ik.

Vliegen is niet eng. Punt. Er is een 0,0000000000000000000000000000000000000000000000000001% kans dat er ook maar iets gebeurt. Gewoon zorgen dat je in een vrolijke en gezellige bui bent, iemand hebt om tegen aan te kletsen, muziekje mee, boekje lezen. Hop, je bent er. Je zit een half uur een vliegtuig, dan gebeurt er niks. Ik heb wel eens 24 uur in een vliegtuig gezeten, dan piep je wel anders over een tripje van 30 minuten. :’)

Ik vind vliegen echt heel erg leuk! Eerst zag ik er zo erg tegen op, maar toen ik er eenmaal inzat was het heel erg leuk. Het opstijgen is vooral leuk, dat gevoel, haha. En het uitzicht is echt heel mooi.

gewoon niet teveel over nadenken, daar wordt het eng van.

Ik heb ontzettende hoogtevrees, maar heb mijn eerste vliegreis ook overleefd. De druk valt wel mee hoor. Gewoon muziek opzetten en boekje lezen, net alsof je in de trein zit !

De eerste keer vliegen vond ik vooral spannend, als in leuk spannend, en een beetje eng. Het is toch een beetje een gek idee dat je zo hoog zit en zo. Het deed bij mij echter wel erg veel pijn aan mijn oren, maar dat verschilt bij iedereen. Bij het minste of geringste hoogteverschil heb ik dat al.

Maar ik denk dat je je voor zo’n korte vlucht als naar Londen niet zo druk hoeft te maken, vooral omdat het goede landingsbanen zijn. Ik ging ooit naar Madeira en vlak voor we gingen landen zei de passagier naast me: “Ik heb gelezen dat Funchal (hoofdstad van Madeira) één van de slechtste landingsbanen van Europa heeft.” Toen was het wel eventjes van: - slik - Maar ik denk dat je je daar absoluut niet druk over hoeft te maken als het Londen betreft. :slightly_smiling_face:

Toen ik met de trein ging had ik mogelijk nog meer last van m’n oren dan in het vliegtuig haha, door die tunnel.
Dus in weze moet je daar niet bang voor zijn, gewoon goed kauwen, en hoogtevrees heb ik ook last van, maar 't vliegen vond ik wel meevallen (:
Goodluck!!

Hoogtevrees: je merkt vrij weinig dat je hoog zit, probeer het te negeren.
Kop uit elkaar knallen: niks van waar en anders moet je gapen, op een snoepje zuigen of kauwgum kauwen.
Verder: een vliegtuig is het veiligste vervoersmiddel, dus wees niet bang :wink:

Veel plezier!