trillende handen

Ik doe aan kickbox sinds 4 weken. En tot nu heb ik elke x gehad dat na de training mijn handen heel erg trillen. Meestal is dat de volgende dag nos steeds. Weet iemand misschien waar dat van kan komen?

Ik zou het vragen bij de kickbox lessen

Kan adrenaline zijn, maar aangezien het de volgende dag ook dit geval is, lijkt het me anders.

Ik heb zelf heb ook bevende handen, varieert in heel erg tot een beetje, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het niks heeft gedaan. Als je het echt wilt weten kan je altijd naar de dokter gaan.

te lage suiker?

Wss te laag suikergehalte ja. Ik heb daar zelf altijd snel last van…
zeker als je intensief gesport hebt.
Eet iets voordat je gaat kickboxen, zoiets als ontbijtkoek, yoghurt met suiker (dit zijn langzame suikers en hierdoor zakt je suiker niet zo snel).
En gelijk iets eten als je merkt dat je gaat trillen…Voel je je dan ook een beetje slap? Ga je bijvoorbeeld meer zweten en klam aanvoelen? En wordt het uiteindelijk zwart voor je ogen?

Zo ja, dan heb je wss een te lage suikerspiegel.
Anders, kun je altijd even langs de arts gaan… :slightly_smiling_face:

Wss te laag suikergehalte ja. Ik heb daar zelf altijd snel last van…
zeker als je intensief gesport hebt.
Eet iets voordat je gaat kickboxen, zoiets als ontbijtkoek, yoghurt met suiker (dit zijn langzame suikers en hierdoor zakt je suiker niet zo snel).
En gelijk iets eten als je merkt dat je gaat trillen…Voel je je dan ook een beetje slap? Ga je bijvoorbeeld meer zweten en klam aanvoelen? En wordt het uiteindelijk zwart voor je ogen?

Zo ja, dan heb je wss een te lage suikerspiegel.
Anders, kun je altijd even langs de arts gaan… :slightly_smiling_face:

Gewoon vermoeide spieren?

Ik ben zelf ook een enorm trillerig geval :stuck_out_tongue: Ik kon altijd kaartenhuizen bouwen en alles, maar och… :stuck_out_tongue: T kan idd ook een laag suikergehalte zijn of de spanning (dat is bij mij altijd), maar dat lijkt me na een paar uurtjes wel weer goed, dat blijft niet. Het lijkt me dus mijn eerste suggestie hier ; )

Klinkt als laag suikergehalte, daar heb ik ook last van na het sporten. Omdat je veel energie nodig hebt kan wat extra fruit je enorm helpen.