Trillen na gebruik van gewichten

Hoi meiden,

Als ik mijn benen heb getraind met gewichten en ik ga vervolgens zitten, kan ik mijn benen niet meer stil houden. Ze beginnen dan continue te trillen, ik denk dat het mijn spieren zijn. Weet iemand waar het aan kan liggen en wat ik er tegen kan doen? Train ik met te veel kilo’s of? Ik heb het de laatste tijd ineens altijd als ik ga sporten. Alleen na het gebruik van gewichten. Als ik alleen cardio heb gedaan heb ik hier geen last van.

Dan heb je je spieren aan het werk gezet! Is niets mis mee hoor, maar als je het zelf vervelend vind kun je met minder gewichten trainen. Het is in ieder geval niet schadelijk o.i.d.

Ik denk dat dit een teken kan zijn dat je met net iets te veel gewicht traint, ik zou het langzaam opbouwen en stap voor stap naar hogere gewichten gaan.

Is verzuring van je spieren dus juist goed. Ik heb er gelukkig geen last meer van, wordt na een tijdje beter als je meer massa hebt (:

Luister naar Kim, die heeft er verstand van :stuck_out_tongue:

haha, heeft een jongen ooit gezegt die me holp bij squats, die zag me benen ook shaken haha.

Eigenlijk kan het beiden zijn. Verzuring als je al enige tijd bezig bent met je training maar het kan ook zo zijn dat je gewoon een te zwaar gewicht hebt gepakt waardoor je geen stabiliteit krijgt in je oefening. Vaak is het dan ook zo dat je minder herhalingen kan doen. Dus kiezen, gewoon sets op gewicht dat net lukt of een (eigenlijk) te zwaar gewicht tot spierfalen :wink:

Let bij spierfalen wel op dat je houding echt correct moet zijn wil je blessures voorkomen!
En verzuring? Gotta deal with it! :hammer: