Trillen.. Benauwdheid

Ik weet niet wat het is, maar ik heb sinds een tijdje dat ik soms gewoon vanuit het niets ga trillen en het benauwheid. Het is net alsof iemand je vasthoudt en op je borst drukt. Je wilt bewegen maar dat lukt niet echt. Soms ga ik ook helemaal hyperventileren en shaken, en ik kom ook moeilijk in slaap, dan schreeuw ik zegmaar echt in m’n kussen, zo gek wordt ik ervan.

Dit klinkt heel raar, alsof ik me aanstel ofzo, maar ik heb er serieus last van. Weet iemand wat dit is? Of heeft iemand dit zelf ook al eens gehad?

Go see a doctor

Geen idee wat dat zou kunnen zijn.
Misschien toch maar eens de huisarts opzoeken? :’)

Ga naar een dokter als je 't vertrouwd.
Ik weet trouwens niet wt het zou kunnen zijn. :]

Echt vanuit het niets? Weet je zeker dat het geen reactie is op iets? Een gebeurtenis of een bepaalde gedachte?

Ik denk: ik google het ff, maar dan krijg je allemaal rare resultaten :bored: Ik zou een afspraak maken met de huisarts, want het lijkt me niet erg goed.

Nouja, meestal is het wel als ik me heel kut voel…

Note to everyone: Denk je dat hier medicijnen voor te krijgen zijn?

Wat kreeg je dan?

ik zou eerder naar de dokter dan google vertrouwen. misschien maak je je gewoon te druk, omdat je idd een bepaalde gedachte onderdrukt. Misschien even iets anders proberente doen als je het aan voelt komen?

dat ligt er helemaal aan wat het is -.- en je kunt het zelf toch ook opzoeken XD

Het klinkt een beetje als een paniekaanval? Maar als je er echt last van blijft houden zou ik even langs de huisarts gaan.

Zoek maar eens :slightly_smiling_face: Maar ik denk dat het een paniekaanval is, dan kan je gaan trillen en het beanuwd krijgen

```html
hyperventilatie?
```

Denk ook dat het een paniekaanval is, als je moet hyperventileren kan je het beste in een zak rustig in en uitademen. En probeer op zo’n moment gewoon te ontspannen en je hoofd leeg te maken.
(maar ik zou toch even naar de huisarts gaan, wij zijn geen dokters)

Hmm, dat heb ik ook vrij vaak gehad. Maar ik heb een paniekstoornis en chronische hyperventilatie XD
Maar ik tril niet meer als ik het benauwd heb, dus misschien is het wat anders. Toch maar even langs de dokter!

Hoelang duurt zo’n ‘aanval’ meestal bij jou?

k heb t ook, en k heb chronische hyperventilatie, ben je dan ook misselijk?

dat niet echt.

^ ga gewoon naar de dokter svp/ :’)

Vast wel antidepressiva of kalmeringsmiddelen of zo, maar daar zou ik niet meteen aan beginnen. Er is toch een reden voor dat je je zo slecht voelt en zo in paniek raakt? Die eerst aanpakken lijkt me.