Trilhandjes..

Geen idee waar dit precies moet, maar dit leek me wel een goede… :slightly_smiling_face:

Goed, ik heb dus mijn hele leven al last van trillende handen. Op zich is dat natuurlijk geen groot drama, maar irritant is het wel. Als ik bijvoorbeeld drink is het heel lastig, en zeker als ik drink waar mensen bij zijn, dan is het gewoon genant als de koffie zo’n beetje uit mijn bekertje klotst. Over soep eten zal ik maar niet beginnen… :’) Ik heb het altijd, maar vooral als er mensen bij zijn is het erg. Zo moest ik vanmiddag filmen voor school, en die camera vloog echt alle kanten op (nouja oke dat is wat overdreven). Toen ik mensen moest interviewen met een microfoon in mijn trillende handen werd het al helemaal lastig. Ik schaamde me echt dood, en juist dan ga je er heel erg op focussen waardoor het nog tien keer erger wordt natuurlijk.

Nouja kortom, ik word er gewoon echt moe van. Ik heb al op internet gekeken, en ik las iets over essentiële tremor. Dat is dus blijkbaar een aandoening waardoor je handen heel erg trillen. Nu weet ik niet of ik dat heb, want ik weet niet of het ernstig genoeg is en of het misschien niet een andere oorzaak heeft, maar ik ben nu wel benieuwd of iemand hier dit heeft? Overigens heb ik ook al meerdere tips opgevolgd (minder caffeïne, minder suiker, meer slaap, etc.) en dat helpt amper.

Dus, wie heeft er nog meer last van trilhanden en hebben jullie nog briljante tips?

sherlock♥

Ik heb ook last van trillerige handen, maar als ik jouw verhaal zo lees, in veel mindere mate. Ik vraag me ook al een tijdje af wat er tegen te doen is dus zie dit maar als een upje. :slightly_smiling_face:

Ik heb er geen last van, maar van wat ik hoor is alcohol ongeveer het enige effectievere middel :’) maar om jezelf nou elke dag half te drogeren met wijn.

Als je er écht last van hebt kun je naar de huisarts, die zal je ook misschien kunnen vertellen of er nog iets achterzit zoals een neurologische aandoening, maar levenslange tremoren zijn meestal onschadelijk (: (en verder is er ook eventuele medicatie, maar denk dat dit alleen in ernstigere gevallen wordt voorgeschreven)