Trekken tegenpolen aan of gemeenschappelijke eigenschappen?

Wat denk jij?

En wat geldt er voor jou persoonlijk?

Laat het weten :slightly_smiling_face:

Beide.
Als je alleen maar dezelfde dingen leuk vind, gaat dit snel vervelen, maar als je allebei heel verschillende dingen leuk vind en niets met elkaar gemeen hebt, kun je niets met elkaar, lijkt mij.

Dus ik vind het het leukst als je dingen met elkaar gemeen hebt, maar ook verschillende dingen. Zo kun je allebei eens wat nieuws proberen :slightly_smiling_face:

@wishfulldreamer Het gaat eigenlijk vooral om eigenschappen (dus je karakter). Bijvoorbeeld dat een heel verlegen meisje een hele stoere / zelfverzekerde jongen leuk vindt ofzo.

Ah dan nog beide,
Al zijn extremen wel moeilijk, als de een inderdaad heel verlegen is en de anders heel uitbundig kan dat wel een botsen denk ik. Maar als je dan weer twee extreem uitbundige mensen hebt, heb je weer kans dat dat ook botst? idk, moeilijk haha

Dat dikgedrukte idd. Maar over dat laatste: ik ben juist zelf best spontaan en praat veel etc, en ik zou dus helemaal gek worden met een verlegen, stille jongen :") Dan ga ik me juist veel ongemakkelijker voelen dan bij een jongen die net zo spontaan etc is als ik. Dus wat dat betreft zou ik wel iemand moeten hebben met dezelfde eigenschappen.

Kan wat Pinklover zegt niet beter verwoorden. :bowing_man:

Ik denk ook dat het een combinatie is van beiden. Je moet niet precies hetzelfde zijn, maar ook niet precies het tegenovergestelde.

Ik ben in denkwijze wel heel anders dan mijn vriend. Ik ben nuchter maar optimistisch. Ik denk, en doe.
Hij denkt over sommige dingen teveel na, over sommige dingen te weinig. Hij denkt over de dingen waarover hij veel denkt HEEEEL veel na. Maar doet er niks mee.
Ik ben meer van het handelen. Moet hem ook best veel pushen, regel dit, doe zus, doe zo. (ben net zn moeder af en toe blegh)
Ik kan mezelf heel goed vermaken, hij niet.
Ik denk altijd het beste van mensen en zal iemand niet zo snel beoordelen of veroordelen. Hij werpt één blik op iemand, denkt precies te weten wat voor persoon hij of zij is, wat hij of zij denkt, doet, en in elkaar steekt.

Aan de andere kant willen we allebei altijd gelijk hebben.
We zijn allebei intelligent
We zijn allebei ambitieus (op een ander niveau dan, zijn grootste streven is om als één of andere expert bij pauw en witteman te komen al weet hij niet waarom en waarmee precies. Ik wil gewoon doorgroeien bij het bedrijf waar ik nu werk)
We zijn allebei huismussen
We houden allebei van films en series

En we zijn al drie en een half jaar samen en heel gelukkig.

Ik denk dat een mix het interessant maakt.

Pinklover heeft het goed verwoord :slightly_smiling_face:

Mijn vriend en ik zijn echt duidelijk hetzelfde, maar in bepaalde dingen ook weer anders. Dus beetje van beide.

Over aantrekkingskracht, sowieso tegenpolen. Die vinden elkaar interessant.
Als je het hebt over (lange termijn) relaties, dan zijn gemeenschappelijke eigenschappen erg fijn.

Tegenpolen zijn heel fijn, dan heb je allebei een beetje je eigen ding, maar je moet ook dingen gemeenschappelijk hebben. Ik doe kunstacademie, mijn vriend een hele technische opleiding, maar we houden van dezelfde muziek, films, sporten en hebben dezelfde humor. Dat werkt juist goed :grinning:

Voor mij persoonlijk trouwens tegenpolen, dat is ook de reden dat ik alweer single ben :")

Beetje van beide

ik ben zelf wel redelijk verlegen, en voel me wel aangetrokken tot uitbundige jongens en zij ook wel tot mij. Misschien vinden verlegen jongens mij ook wel leuk maar merk ik dat niet omdat ze zo verlegen zijn :’)

Denken jullie dat mensen elkaar ook kunnen aanvullen? Dus als je bijvoorbeeld een heel uitbundig iemand hebt, met een meer verlegen persoon. Dat die uitbundige iets rustiger wordt en die verlegen persoon iets uitbundiger.

Ligt eraan waarin je verschilt, en hoeveel denk ik. Meestal val je wel op iemand met dezelfde waarde en normen, iemand die dezelfde dingen belangrijk vindt in het leven. Qua karakter kan het natuurlijk verschillen, maar ik geloof niet in extreme verschillen.

Het kan in zekere mate denk ik… maar ik denk ook dat iemand die echt rustig is zich dan kan laten ‘bedolven’ onder zijn/haar uitbundigheid en zich terug kan gaan trekken.

Ik vind ‘‘A walk to remember’’ (een film) en heel mooi voorbeeld van tegenpolen.

De ‘populaire’ jongen die niks voor school doet en anderen pest, wordt verliefd op een meisje dat heel lief en verlegen is, en heel goed met school bezig enzo. Dan verandert hij helemaal en gaat dan inzien dankzij haar dat anderen respecteren belangrijk is en dat populair zijn uiteindelijk niks oplevert, in tegenstelling tot goed je best doen voor school.

Maar dat is natuurlijk een film :flushed:

Inderdaad het is een film… dit is natuurlijk erg geromantiseerd. Ga er vooral niet vanuit dat die ‘bad boys’ opeens schatjes worden als ze met jou gaan en alles voor je doen, jij ze kan veranderen blabla. Tuurlijk mensen kunnen hun gedrag veranderen, maar hun karakter niet.

Ja dat klopt, maar in de film was het ook meer ‘stoer gedrag/er bij willen horen’ van die jongen, maar eigenlijk was hij van binnen juist heel zachtaardig. Dit kan in het echt denk ik ook wel het geval zijn, dat een jongen heel stoer lijkt maar dat hij van binnen juist een klein hartje heeft.

Wetenschappelijk gezien trekken tegenpolen elkaar niet aan, dat werkt niet optimaal.