Treinspel door heel Nederland

Mijn vriendin en ik zijn van plan om morgen een spel door heel Nederland te doen. We hebben eindelijk gratis OV, dus gaan we er even gebruik van maken.

We zaten er bijvoorbeeld aan te denken om steeds de eerst vertrekkende trein te pakken, of in een trein stappen zonder te kijken waar hij heen gaat.

Maar weten jullie een leuk doel? Of een leuker spel?

Ik vind dit al een leuk idee !

up

Haha wat een leuk idee!

Dobbelsteen meenemen, en het aantal ogen staat voor de haltes. (deze zin is raar).
En dan uitstappen daar, en dan volgende trein instappen en weer gooien. Is het te begrijpen?

leuk joh!
of gewoon kijken hoe snel je van noord naar zuid kan?
of gewoon lekker touren, en dan overal een foto maken!
kun je later terugdenken aan die goeie ouwe ovtijd!

en dan zit je straks in duitsland.

Wel leuk trouwens, zo zie je nog eens iets van nederland.

dat vind ik echt een super leuk idee!

Ga naar een plekken waar je nooit bent geweest. Dit is niet echt een “spel”, maar dit kan je wel als doel gebruiken. :slightly_smiling_face: Kan niet wachten tot ik mijn OV heb xD

aaah super gaaf!
veel plezier :slightly_smiling_face:

Veel plezier!

Probeer zoveel mogelijk plaatsen van de letters van het alfabet te doen
dus
eerst naar een A, dan B, dan C etc.

Ja we willen ook iets met foto’s doen ja! Die met die dobbelstenen is ook wel leuk!

Iemand nog ideeën?

Mijn moeder had het bedacht:
Neem een fototoestel mee en zorg dat je in zo veel mogelijk verschillende plaatsen met iemand met rood haar op de foto gaat. Of een zwanger iemand ofzo. Lijkt me echt super grappig om als wedstrijd te doen.

Met alle straten die in monopoly voorkomen op de foto gaan.

In elke provincie wat kopen, en dan het liefst een raar lijstje maken :stuck_out_tongue:

Of… in elke provincie iets halen wat met dezelfde letter begint als die provincie. Eigenlijk moet je dat gewoon in teams doen en wie het eerste terug is en iemand moet het filmen :grin:

Het hele alfabet langs gaan, dus eerst naar een stad met de a (amsterdam, alkmaar, almere) en dan met de b en ga zo maar door!
echt een super leuk idee!

Haha, dat heb ik ook een keer gedaan met een vriendin!
Maar al snel kwamen we d’r achter dat de hele dag in de trein zitten ook niet echt wat was, dus toen zijn we uiteindelijk in Amsterdam terechtgekomen.
Veel plezier!

Ik wil dat ook hebben :B