Treinreis Italië

Hoi allemaal!

Met een vriendin wil ik deze zomer een rondreis gaan maken door Italië met de trein. Ik heb al best veel gezien in Noord-Italië. Het leek ons leuk om in ieder geval naar Milaan, Cinque Terre en Rome te gaan. Ik zou zelf ook nog graag naar de Amalfikust willen (Salerno etc.). Ook lijken Bari en Lecce mij heel mooi (de oostkant en vrij zuidelijk), maar ben bang dat dit te veel wordt…
Is hier iemand die al eens eerder een (trein)reis gemaakt heeft door Italië? Wat is haalbaar? Wat moet je echt gezien hebben? Alle tips en ideeën zijn heel erg welkom!

Ik ben zelf vorig jaar april naar Toscane geweest met school. Toen hebben we o.a. Cinque Terre en Florence bezocht. Cinque Terre is heel mooi, je kan dan met de trein of boot van dorpje naar dorpje reizen. Ik raad jullie aan om één keer met de boot te gaan, vond ik in ieder geval heel leuk. Ook is er een hike route van +/- 2 uur. Ik weet niet meer precies waar hij begon, maar dat is vast ergens op te zoeken. Ik heb die zelf niet gelopen, maar jaargenoten zeiden dat je dan heel mooi uitzicht hebt. Florence staat niet op je lijstje, maar dat is ook een hele mooi stad. Er is veel te doen en te zien, vooral de kunst en architectuur, dus als je dat leuk vind is dat ook een aanrader.

Ik heb in 10 dagen Rome, cinque Terre, Venetië en Verona gedaan + heen en terug met de trein. Was prima te doen. Cinque terre heb ik de hiking tocht gedaan, maakt volgens mij niet uit in welke richting je het doet want er rijd ook gewoon een trein tussen de dorpjes.

Wij hebben in 3 weken Napels, Chinque Terre en Florance gedaan (wel met de auto) En Chinque terre hebben we met de trein bezocht van het dorpje waar we zaten. Let er op dat je de juiste kaartjes koopt! Wij kregen een boete! (wel het goede eindstation, maar waarschijnlijk verkeerde snelheidstrein?)

Hoe lang heb je de tijd? Ik denk dat je wel een ent kan komen! :slightly_smiling_face: