Treinkaartje tips met boyfriend

Hello ladies,
ik ga morgen met mijn vriend een dag met de trein reizen.
We willen naar 2/3 verschillende steden toe gaan.

Ik ben op zoek naar leuke, sfeervolle en gezellige stadjes.
We houden er allebei van om de aparte dingen van een stad te zien en leuke winkels is altijd een pluspunt.
We zijn dit weekend naar Alkmaar geweest en zo’n type stad vonden we beide wel leuk.
Weet iemand een leuke stad om te bezoeken (en misschien dingen waar we zeker even heen moeten?), we houden beide niet van steden zoals Amsterdam, dat vinden we iets te massaal en toeristisch.

Ook zou ik het leuk vinden om aanraders te krijgen op het gebied van eten, een leuk diner voor een betaalbare prijs (betaalbaar vind ik gemiddeld 12,00 voor een hoofdgerecht of 25,00 voor een 3 gangen menu), we zijn geen moeilijk eten (Italiaans, Grieks, Mexicaans of Frans, maakt niet uit alleen sushi en vis zijn we niet zo gek op).

Ik zou het super leuk vinden als jullie met wat ideetjes kwamen!
Bedankt alvast.

P.S: We wonen zelf in Brabant (bij Tilburg/Den Bosch/Eindhoven, dus deze steden willen we niet heen haha).

Ik vind Utrecht altijd heel leuk haha, maar ik woon er dan ook. Bovendien kun je op de oude gracht echt super lekker eten bij le bibelot(Frans, maar dan leek me logisch haha). Het is wel altijd redelijk druk in de hoofdstraten van het centrum, maar als je iets verderop loopt is het gelijk een oase van rust:’)

Wat wil je dan precies doen?

Ik zit zelf heel snel te denken aan;

Haarlem; leuk gezellig dorp met veel terrasjes en leuke plekjes om te lopen (hofjes), bij Raaks heb je ook genoeg leuke eetplekjes, een pizzaria waar je geloof ik voor 20euro p.p. kan eten ongeveer

Den Haag; wel richting het massale van Amsterdam, het is wat drukker, maar het is misschien wel heel leuk om te lopen buiten het centrum. Je kunt naar het Binnenhof en daar rondlopen, erg leuk en misschien zie je wel een politicus oid (haha).Daarnaast vind ik het een geweldige plek om te shoppen.

Delft; ik vind het zelf geen superstad, maar misschien wel leuk om te ontdekken als je echt van wandleen e.d. houdt. Je kunt langs die bekende plekken in Nederland, bijv waar Willem van Oranje is neergeschoten (wel in museum). En als je van oude gebouwen houdt is Delft wel geinig. Maar zeg er wel bij dat als je wilt shoppen het niet zo geschikt is, het is meer het soort dorp dan echt een stad.

Maastricht; als je bereidt bent wat verder te reizen, Maastricht is echt superleuk! Ik ben met mijn vriend op vakantie in Valkenburg en we hebben een dagje in Maastricht rondgelopen. Heel mooi en het voelt een beetje als het buitenland :stuck_out_tongue:

Groningen; als je ver reizen dus niet erg vind is Groningen ook heel leuk, supergezellige stad en mooie gebouwen! Martini toren kun je bijv even op :slightly_smiling_face:

En misschien een andere optie, je kunt ook de Veluwe op en daar gaan lopen. Het is deze week supermooi weer, dus je kunt ook naar Apeldoorn gaan (gewoon OK stad, niet heel bijzonder) en door het bos lopen bij Paleis het Loo. Dat is dan wel weer erg leuk.

En eetidee, je hebt in veel steden Humpreys, waar je voor 20 euro p.p. ongever een driegangenmenu kunt samenstellen. Je kunt van tevoren kijken in welke steden dat is, mara je kunt dat altijd als een soort reserve restaurant nemen.

Ik vond vlissingen vroeger altijd heel leuk. Daar heb je ook het arsenaal, daar wil ik nog altijd weer eens heen haha. Maar ik heb geen idee of het makkelijk te bereiken is met het openbaar vervoer.

Als je Alkmaar leuk vond, dan vind je Haarlem vast ook leuk! Het is daar echt heel erg gezellig, leuke winkels en je kan er ook prima goedkoop eten. Als je voor een wat grotere stad wilt gaan dan zou ik Utrecht nemen, niet zo massaal en toeristisch als Amsterdam en wel supergezellig. En omdat dit zo’n studentenstad is kun je er ook goedkoop eten als je wilt! En er zijn natuurlijk ook heel veel winkels.
Van Utrecht naar Haarlem reizen is ook maar 45 minuten, dus dan ben je ook niet zoveel tijd kwijt aan reizen. Ik kom zelf echt vaak in beide steden en vind het er echt hartstikke leuk, als je nog meer wilt weten, mag je t vragen!

Verder is Maastricht heel leuk, maar wel een beetje ver weg!

Ik zou naar Utrecht gaan, super leuke stad (ik woon er haha) die niet te groot is en je kan er goedkoop eten (studentenhap bij Florin/café rex bijvoorbeeld) voor 7 euro). En de grachtjes zijn leuk. Misschien kan je daarvoor naar Gouda gaan (20 minuten vanaf Utrecht). Gouda heeft een mooi marktplein.

Leuke, sfeervolle stadjes zijn: Delft, Volendam, Leiden, Deventer, Zierikzee, Urk. (urk, zierikzee ne volendam hebben vast geen station, dus dan moet je nog met de bus) Dat is vanaf waar je woont wel minstens 1,5 uur. Maar het zijn wel gezellige stadjes en je kunt er vast wel goedkoop eten, maar het leukste is natuurlijk het gezellige centrum dat ze hebben met musea enzo!

Gouda is ook een leuke stad met een leuke oude zweer en oude huisjes. In het midden van de stad is ook een centrum en je kan der ook lekker eten.

Ik wilde meteen Breda zeggen, maar aangezien jullie al in Brabant wonen… :cold_sweat:

Als je op 1 dag naar 2 à 3 steden wil gaan, moet het neem ik aan redelijk dicht bij elkaar liggen?

• Haarlem is heel leuk en gezellig!
  • Delft?
  • Amersfoort is ook leuk volgens mijn schoonmoeder
  • Apeldoorn

Leiden is heel leuk.

Misschien richting zeeland daar een paar steden, aangezien het nogal lekker weer is deze week :slightly_smiling_face:

Bij nader inzien, ik zou Delft, Den Haag en Leiden combineren. Dan hoef je ook maar een traject te hebben. Dan ga je eerst na delft, beetje wandelen, dan tien minuutjes met de trein en stap je uit bij Den Haag Centraal en kun je even winkelen of daarzo bij het binnenhof sightseeingen en dan stap je in trein naar Leiden Centraal en dat is ook maar tien minuutjes en dan ga je daar lekker wandelen langs de grachten en eventueel naar een museum/ rondvaart maken.

den haag, ik vind scheveningen altijd superleuk ! op de boulevard lopen of naar de pier :grinning: