Treinkaartje pas geldig na 09:00 ?

Hiii!
Ik zit een beetje met een probleem, ik heb donderdag mijn mondeling examen economie in Tilburg en daar moet ik om 11:30 zijn.
Ik moet vanuit Zuid-Limburg reizen en in Tilburg nog met een bus naar een of andere school om daar m’n examen te maken.
Hiervoor heb ik een treinkaartje bij de Hema gekocht, maar die is door de week pas geldig na 09:00.
Als ik ruim op tijd wil zijn voor m’n examen, moet ik de trein van 8:53 pakken, dit zijn dus 7 minuten eerder…
Eerst had ik zoiets van, die eerste 7 minuten zullen ze toch wel niet controleren. Maar je moet dat kaartje natuurlijk afstempelen en dan staat daarop dat ik hem voor 9 uur heb afgestempeld.
Maken die paar minuten iets uit of is het niet zo’n probleem? Ik heb niet echt zin in een boete of om uit de trein te worden gegooid voor mijn examen :’)
Ik hoop dat jullie er iets meer van weten!

Edit: Oja en nog iets! Ik moet dus vanuit Tilburg station met de bus een stukje naar die school toe, maar omdat ik nooit met het openbaar vervoer reis en die domme regel van ‘de kaartjes verdwijnen uit de bus’ in Limburg pas vorige week is ingevoerd, heb ik geen OV chipkaart.
Kan ik dan uberhaupt wel met die bus reizen? Het is een beetje te laat om er nog een aan te vragen voor donderdag i guess…

Ligt een beetje aan je conducteur denk ik. Regels zijn regels en eigenlijk is het verboden, maar als je een beetje een chille conducteur hebt heb je geluk.

Uhh je kan hopen dat die conducteur niet gaat zeuren, maar ze kunnen het wel doen. Ik denk dat je geluk moet hebben.

dubbel

Je moet echt mazzel hebben met welke conducteur je hebt.
Ik reis vaak met dat soort kaarten en aanbiedingen en heb wel een keer een boete gehad omdat ik 6 minuten voor 9 uur in de trein zat met dat kaartje. Dat afstempelen is geen probleem, je mag best een uur voor je in de trein gaat afstempelen, je moet dan alleen opletten dat je niet voor 9 uur in de trein stapt. Je kunt het erop wagen, maar ook gewoon afstempelen en een enkeltje naar het eerste station waar je na 9 uur langs komt kopen.

Hmm. Da’s lastig ja. Kan je hem niet later stempelen ofzo? Dat je op een tussenstation even naar buiten glipt ;p? Anders denk ik dat je hoogstens een waarschuwing krijgt ofzo, ze kunnen na negen uur niet meer bewijzen dat je daadwerkelijk voor negen uur in de trein zat. (Je kan zeggen dat je hem gewoon eerder had gestempeld xD)

En nee, zonder ov kun je niet met de bus.
Maar je kunt op veel stations wel een anonieme ov-chipkaart kopen voor 7,50, daar kun je dan geld opzetten en dan kun je reizen.

Het kaartje hoef je niet af te stempelen!
Ik werk zelf bij de hema.
Je moet hem printen en er staat een datum op. Dus als je geluk hebt word je in het begin niet gecontroleerd. Doe je net of je een halte later ingestapt bent :slightly_smiling_face:

@roosaline: Aah gelukkig! Dan doe ik dat gewoon idd, dankjewel!
@BratPack: Ja echt? Wat een onzin zeg, moet ik voor die ene keer dat ik met de bus reis 7,50 gaan betalen en ook nog eens geld erop gaan zetten :confused: wat was er mis met de normale buskaartjes vraag ik me dan af :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik had zo kaart die je moest afstempelen en de trein ging om 08:52 dus 8 minuten eerder maar werd pas later gecontroleerd en die lette daar geen eens op haha.

als je geen ov chipkaart heb voor de bus, kan je ook gewoon een los kaartje bij de buschauffeur kopen! doe ik ook regelmatig - als mijn ov leeg is… ;p

Dat kan sinds 20 juni dus niet meer :wink:

ik ga altijd voor 9 uur met zo’n kaartje en die conducteuren vinden dat niet zo erg!

Ik heb nog eens even goed op internet gezocht en toen kwam ik dit tegen: http://www.ov-chipkaart.n…waarreizen/overgangsfase/
Dus dan zou het eigenlijk gewoon nog moeten kunnen met gewone strippen…
Dan waag ik het daar maar op ;p

Wij reizen hier nog gewoon met strippenkaarten hoor, OV is nog steeds niet verplicht hier.

@Kaashaas serieus?
dacht dat de strippenkaart overal weg was?.. :confused:

@TS idd hopen op dat je geen zeikert als conducteur krijgt

Wow, waar woon je dan?
Ik woon in de buurt van Hilversum en hier kun je echt niet meer met je strippenkaart reizen. Mn oma probeerde t laatst en de buschauffeur heeft haar maar gratis laten reizen omdat hij t lullig vond. Heeft ook overal gestaan dat het na 20 juni echt absoluut niet meer mogelijk was.

Ik reis ook nog steeds met een strippenkaart (Groningen, Friesland & Drenthe) :grinning:

Hier kan gelukkig alles nog; strippenkaart, los kaartje, ov. (N-B)

Je kunt volgens mij op het station een anonieme ov-chipkaart kopen, waar dan bijv. 10 euro ofzo op staat, ik zou die dan gewoon gebruiken voor de heenreis en de bus