Treinkaartje Blokker

Hey meiden,

Maandag zijn er bij de Blokker weer treinkaartjes voor 15.50 beschikbaar. Mijn vriend en ik willen op Goede Vrijdag naar de Primark in Nijmegen, en ik heb een paar vraagjes…

1. Is de primark wel open op Goede Vrijdag en is het in Nijmegen nog druk?
  2. Bij de voorwaarden staat ná 9 uur inchecken, maar we willen graag de trein van 8.36 nemen. We moeten precies om 8.59 overstappen en hadden bedacht om dan pas bij de overstap ons in te checken met de kaartjes. Is dit slim? Want als we om half 9 inchecken weet ik niet wat dat voor gevolgen heeft, maar als we in dat half uur niet inchecken wat voor risico lopen we dan? Je krijgt toch niet meteen een bekeuring of wel? Ik zou dan toch gewoon kunnen zeggen dat ik niet wist dat we ons in moesten checken.

Alvast bedankt!

De conducteur zoekt bij je controle op hoe laat je trein vertrokken is. 8.59 uur is niet 9.00 en hij kan, mag en moet je dus een boete geven. Ik heb het dus ook al meerdere keren zien gebeuren. Neem gewoon een trein later, dan is er niks aan het handje

Ja dat is het dus nou juist. Kunnen we dan niet, pas bij de overstap van 9.15 ons inchecken? Hij geeft dan toch geen boete voor het feit dat we ons nog niet hebben ingecheckt? Ik bedoel, veel mensen weten niet dat dit moet namelijk. We kunnen geen trein later nemen vanwege omstandigheden

Dan zal je toch een ander kaartje moeten kopen

Je bedoelt dat je het eerste stuk gaat zwartrijden?

Ik wil je even bedanken dat je deze post bent begonnen want ik heb weer treinkaartjes nodig haha

Ik heb ook een paar minuten voor 9 een keer met korting gereist, boete gekregen. Tegenwoordig controleren ze vrij vaak. Maar er waren toch ook kaartjes waarbij je niet hoeft in te checken?

Ik zou het er niet op gokken, die boetes van NS zijn hartstikke duur. :’) (Ja, ik had er bijna eentje aan mijn broek toen ik mijn OV niet kon vinden, gelukkig werd hij later ingetrokken toen ik hem gevonden had en ik de conducteur wonder boven wonder nog tegenkwam. :’))

Ik weet niet of je trein tussenstops heeft, maar als je voor een tussenstop gecontroleerd wordt, kan het zijn dat je er daar er al uit gegooid wordt en zul je alsnog kaartje moeten kopen en mis je je trein dus alsnog. Ik zou het er niet op gokken, die kaartjes zijn voor 9:00 gewoon niet geldig ivm de spits en dus reis je eigenlijk gewoon zwart en daarop controleren ze. :slightly_smiling_face:

Jeetje, ga je een leuk dagje primark echt riskeren voor een boete? Bedenk eens wat je voor het geld van je boete kunt kopen bij de Primark.

De hele winkel zo’n beetje :’)

Dan moet je heel erg geluk hebben dat je een aardige conducteur hebt. En als het wat voller in de trein is heb je al helemaal de kans dat hij het niet door de vingers gaat zien. Het mag gewoon niet en je weet dus dat je het risico loopt dat je een boete krijgt mocht je het toch gaan doen. Die boete is 35 euro en ik denk dat je daar van liever wat anders zou kopen :wink:

Ja van een half uurtje…
Zijn de boetes echt zo streng en duur? Ik ga best vaak met de trein en koop áltijd een kaartje, maar 9 van de 10 keer word ik weer niet gecontroleerd…

En zul je zien dat je 1 van de 10 keer dus wel wordt gecontroleerd. Maar goed, als je alle advies in de wind slaat, ga vooral je gang. Maar voor 35€, kun je erg veel kopen.

Ja maar eerder heb ik wel eens gehad, dat ik zei dat ik niet wist dat ik me moest inchecken en daar kwamen we toen wel mee weg. Maar nu ik jullie reacties zie móet ik wel een trein later nemen denk ik zo…

Volgens mij ligt het eraan hoeveel je zwart reist. 35eu zou kunnen, maar dan bovenop het vaste tarief wat je dan dus zwart reist, dus tel er nog maar zo’n 10eu bij denk ik.

Ja, je kan het proberen, ik heb ook wel eens de neiging gehad geen kaartje te kopen, maar je zult net zien dat je nu wel een probleem hebt. :slightly_smiling_face:

Ik zie echt niet waarom je geen trein later kunt nemen, dan kan je als je op een bepaalde tijd ergens moet zijn, alleen wat minder lang shoppen. Lijkt me beter dan een boete.

Oh, ik weet het weer! Ik heb toen met mn vriend gereist, met zo’n kaartje wat je door de bus krijgt. Zo’n meereiskaart. Toen zijn we ons vergeten in te checken omdat we dat écht niet wisten. Toen zei hij oke geeft niet, en checkte hij ons in met zijn geval wat hij bij zich had.

Wat maakt het nou uit of je een trein later moet nemen ja of nee? Serieus, ik kan hier echt pissig om worden. Menig mens koopt gewoon netjes een kaartje voor een daguitje.

Ja uiteindelijk is het jouw keuze, maar 2x 35 + (ong) 2 x 8 = 86 euro.

de boete is €35+het bedrag van het kaartje.