heey allemaal, ik ben dus van plan om naar engeland te gaan voor een semester en daar half jaartje highschool te doen. maar de kosten voor een semester is ¤ 7.395,- m’n vraag is hoeveel gaan m’n ouders besparen als ik in het buitenland zit? ik ben 15 jaar. m’n ouders weten van m’n plan maar ze willen wel zorgvuldig uitleg van m’n plan voordat ze echt kunnen toestemmen. kan iemand mij vertellen hoeveel mijn ouders dat halfjaartje besparen ?
Ik denk niet echt dat ze veel geld zullen besparen :’)
Besparen?
Ik denk dat jij en zij het zelf het beste weten. Hoeveel ‘kost’ je ze nu per half jaar (kleding, boodschappen, zakgeld, school, sport etc. etc.). Daarnaast ga je ze in Engeland ook wat ‘kosten’. Die 7.395, onderdak, eten, kleding. Ik denk dat je ze meer gaat kosten dan besparen.
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook weg naar engeland met travel active! Maar dan als au pair voor een jaar haha
sorry, heel offtopic.
Ontopic: Ik zou het niet weten, denk idd dat het niet gaat besparen!
ja ik weet dat het meer gaat kosten maar ik bedoel wat word er bespaart in nederland ?ik weet wel dat het meer gaat kosten dan normaal maar weet iemand mischien hoeveel?
wat leuk weetje al welke gebied?
Wij weten niet hoeveel geld jij krijgt en uitgeeft…
20 euro per maand zakgeld en ong 20 euro voor andere dingetjes en ongeveer 400 euro per halfjaar aan eten enzo …
Ik denk dat ze niks besparen. Misschien iets de bootschappen maar niet veel en ik weet niet of je ergens opzit maar dat zullen ze ook besparen dan.
Dat geld dat ze aan jou uitgeven zal nog het zelfde zijn. Ik denk wel dat ze je nog geld gaan sturen. Dan zullen ook nog telefoonkosten hoger worden denk ik:p
Je bespaard eigenlijk bijna niks x)
Maar ik denk dat je dit zelf beter kan uitrekenen want ik weet niet wat je allemaal in je dagelijkse leven doet.
Tel dat bij elkaar op en je weet het?
Het is bijna zeker dat je geen geld zult besparen ermee, tenzij je nu elke maand met je ouders naar de Chanel etc. gaat en dat dan niet meer doet. Ik weet niet precies waarom je het wilt weten, maar als je je ouders wilt overtuigen zul je eerder argumenten moeten hebben als: Het is goed voor mijn ontwikkeling, ik leer dingen van een andere cultuur, ik leer beter Engels spreken, ik leer zelfstandiger worden, het lijkt me een ontzettend leuke ervaring omdat …
you’re serious? Ik ook! Superleuk!
Ontopic: weet bijna wel zeker dat je ouders niets besparen. Naast je gewone kosten zijn de schoolkosten hoger, reis erna toe, kamer daar étc.
De kosten die ze voor je maken nu je nog bij ze woont zullen natuurlijk een stuk lager zijn dan zo’n semester high school, maar ik geloof wel dat ze er iets op besparen als jij het huis uit bent. Je kunt ze vragen wat ze nu ongeveer aan je uitgeven aan kleding, eten, sport, school etc. toch? Veel mensen denken misschien dat dat meevalt, maar als je kijkt wat dat op een half jaar is is dat toch een flink bedrag, en zou ik het wel meenemen. (:
Lijkt me alleen handiger om het hier gewoon met je ouders over te hebben in plaats van het op een forum te vragen. En inderdaad ook de redenen te laten zien waarom je dit graag wil en het goed voor je is, en niet alleen over het geld beginnen!
oke dankjewel voor je hulp !
Besparen doe je niet. Wel geld erop toe leggen. Ik ga er van uit dat je op het moment dat je wilt gaan (ik weet niet wanneer dat is) 16 bent. Anders kun je niet eens.
Overigens is het niet alleen die ¤7395 (wat overigens krankzinnig veel is als je het mij vraagt, Travel Active is sowieso belachelijk duus).
Maar daar komt ook nog bij:
- ¤50 administratiekosten
- De reis naar Engeland
- Annuleringsverzekering
- Verzekering voor je verblijf daar
- “Zakgeld” (geld dus om daar op te maken, voor een semester heb je dus veel geld nodig)
- Extra schoolkosten, zoals schoolboeken, sportuniform, schoollunch
- Tripjes
Je kijkt dus al gauw naar ¤10.000.
Als je het wilt doen, moet je dat vooral doen. Maar wie gaat er ingodsnaam ¤10.000 aan een 15 jarige uitgeven om zes maanden (!) in Engeland te zitten? Is het 6 jaar dan is het een ander verhaal, maar het gaat maar om een paar maandjes die, geloof me, zo om zijn. Ik zou daar het geld niet voor over hebben.
[quote author=Girlbehindsmile link=topic=230417.msg[quote author=Kwamkwammer link=topic=230417.msg[quote author=Kwamkwammer link=topic=230417.msg11224032#msg11224032 date=1332275727]#msg[quote author=Kwamkwammer link=topic=230417.msg11224032#msg11224032 date=1332275727] date=1332275727]#msg[quote author=Kwamkwammer link=topic=230417.msg[quote author=Kwamkwammer link=topic=230417.msg11224032#msg11224032 date=1332275727]#msg
Heb me nog niet aangemeld, zit nog met school/werk waardoor ik me pas in augustus aan kan melden als ik mijn diploma heb! Ik wil heel graag in of rond Londen. Beetje dubbel, graag in londen omdat het een super stad is, overal dichtbij… maar als je buiten londen zit leer je meer van engeland kennen en als je een beetje dichtbij zit, kan je zo naar het centrum. Ik denk dat als je in Londen zelf zit, je niet heel gauw naar de kleine plaatsjes eromheen zou gaan… maar heb nog tijd zat om het te bedenken haha
[quote author=Girlbehindsmile link=topic=230417.msg[quote author=Kwamkwammer link=topic=230417.msg[quote author=Kwamkwammer link=topic=230417.msg11224032#msg11224032 date=1332275727]#msg[quote author=Kwamkwammer link=topic=230417.msg11224032#msg11224032 date=1332275727] date=1332275727]#msg[quote author=Kwamkwammer link=topic=230417.msg[quote author=Kwamkwammer link=topic=230417.msg11224032#msg11224032 date=1332275727]#msg
ECHT? ook via travel active? Waar wil jij heen en wanneer ben je van plan om te gaan?
Sorry, nou ben ik alweer offtopic, beschouw het maar als een up haha!
^ Volgens mij kan je je bij Travel Active dan gewoon aanmelden, en mocht je je diploma niet halen kan je nog annuleren (: