Travel active

Hé meiden,

Ik wil vanaf november graag een jaar als Au pair naar engeland. Nu had ik op internet het bureau Travel Active gevonden die je dus helpt met de voorbereidingen en het vinden van een gastgezin enz.
Heeft er iemand ervaringen met Travel Active, want ik zou graag willen weten of dit bureau een beetje betrouwbaar is en dat ze echt doen wat ze zeggen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Kus.

Als je de zoekfunctie gebruikt kan je als het goed is meer topics vinden, want ik heb het al vaker voorbij zien komen! Maar OT: ik heb zelf ervaring met Travel Active, alleen dan met een ander programma (vrijwilligerswerk). Ik ben er echt ontzettend tevreden over, ze hebben me altijd goed geholpen en ik ben echt blij dat ik voor die organisatie gekozen heb! Dus ja, ze doen echt wat ze zeggen (:

Ik ben met travel active naar Canada, Montreal geweest voor een talencursus Frans. ( :

@LisArt ja alleen die topics gaan meestal over het Au pair zelf en ik ben echt op zoek naar ervaringen met Travel Active.

@ASPIRATEUR Hoe heb je dat ervaren? Is het een goed bureau?

Ik vond het allemaal goed geregeld, werd goed geïnformeerd en toen ik zelf al in Canada zat konden mijn ouders ook gewoon contact opnemen met vragen en alles!

Hoi! Ik ga vanaf januari(hoop ik) een jaar naar Engeland met Travel Active! Een vriendin van mij zit nu vanaf maart een jaar in Amerika en ook van haar hoor ik dat het allemaal supergoed is geregeld. De parterorganisaties op bestemming zelf kan je ook 24 uur per dag bereiken. Ik ben vanaf januari al bezig met inlezen en informatie aanvragen en lees vanaf januari ook alle verhalen van alle aupairs die hun weblog bijhouden. Als er iets niet goed is, als je je bijvoorbeeld niet op je gemak voelt bij een familie kan je contact opnemen met de parterorganisatie ( ook in engeland) en je zou zelfs contact op kunnen nemen met travel active als je het echt niet meer weet. Er is elke dag iemand online op de site zodat je vragen kan stellen, heb ik ook al een stuk of 7 keer gedaan :’)

Ik heb nu mijn aanmeldingspakket aangevraagd en ben bezig om alle dingen bij elkaar te verzamelen om zo snel mogelijk mijn pakket op te sturen en contact te krijgen met een familie omdat ik echt graag in januari weg wil.
Als je in november weg wil zou ik als ik jou was ook wel binnenkort je pakket aanvragen, je moet er minimaal 3 a 4 maanden voor uittrekken om een familie te vinden. En je moet natuurlijk je visum enzo regelen.

Er zijn ook workshops waar je naartoe kan… als je je hebt aangemeld kan je datums doorgeven, of je kan voordat je je aanmeld je gewoon opgeven als je nog meer informatie wil. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :slightly_smiling_face:
en anders kan je het altijd op de site vragen ( volgens mij zijn ze wel alleen de kantoor uren online)

kortom: Travel active is naar mijn mening en naar wat ik allemaal gelezen heb de meest betrouwbare organisatie om mee weg te gaan. :’)

@xPINKLADY Ah wat leuk, misschien komen we elkaar dan daar nog wel tegen. Ja ik heb ook al gechat en alles. Vind het zelf ook allemaal betrouwbaar maar mijn moeder die wil gewoon zeker weten dat ik niet achter het raam beland zoals ze dat zo leuk kan zeggen. Met de ervaringen hier wil ik haar ervan overtuigen dat het echt veilig en goed is.

als ik jou was zou ik een profiel aanmaken op aupairworld.net, dat is gewoon gratis en ik heb mijn huidige familie in noorwegen zo leren kennen. een dag nadat ik mijn profiel had aangemaakt daar had ik al contact met 5 gezinnen en 3 dagen later was het duidelijk dat ik naar noorwegen zou gaan. daarnaast kun je bij aupairworld.net zelf je gezin uitkiezen, bij travel active doen ze dat voor jou.

en je moet iets van 200 euro betalen bij travel active? toch?

@Afje ja je moet Travel Active betalen. Maar dan heb je wel zekerheid, want je kan er altijd op terug vallen en als je het zelf regelt heb je niks om op terug te vallen als het niet is hoe het zou moeten zijn.

iemand nog meer ervaringen?

Ik heb een aantal jaar geleden me aangemeld voor werk als counselor op een summercamp. Travel Active heb ik uitgekozen na vele ervaringen van mensen in mijn omgeving en een aantal collega’s.

Ik ben in Arnhem op sollicitatiegesprek geweest, alles was goed verlopen. Daarna heb ik een pakket over mezelf moeten samenstellen die zij daarna naar Amerika stuurde als informatie over mijzelf voor de eigenaren van de summercamps. Zij selecteren counselors. Alles was bijna geregeld, maar ik kreeg een aantal weken voor mijn vertrek een brief dat ze meer dan de helft van de sollicitaties uit Nederland niet meer konden aannemen vanwege de crisis. Ook omdat vele Amerikaanse studenten kozen voor hetzelfde werk, en zij hebben voorrang. Balen dus!
Dat was mijn kleine ervaring.

Wat wil je specifiek weten over Travel Active?

@SepHhaniE Ahw dat is wel echt balen. Ik wil eigenlijk niet iets specifiek weten over Travel Active maar meer de ervaring. Ik heb ondertussen gelukkig mijn moeder weten te overtuigen en heb me vandaag aangemeld =]

upjee!

@desnor
Oooh spannend! anders moet je je moeder even wat verhalen laten lezen op de site. En tuurlijk kan het zo zijn dat het met de familie niet klikt, of dat er iets in de familie gebeurd waardoor je niet meer te betalen bent, maar als je dan contact opneemt met de organisatie … travel acitve zelf of de parterorganisatie in engeland, doen ze alles wat ze kunnen om je zo snel mogelijk bij een ander goed gezin te plaatsen.

Ik ben op het moment ook bezig met mijn pakket, is echt super veel wat je moet invullen haha. Ga vandaag mijn brief maken en een begin maken met mijn fotoalbum. Dan nog een medische verklaring in laten vullen door de huisarts en dan is 'ie zo goed als klaarrr. En dan opsturen!

Waar wil jij het liefste geplaatst worden dan? Hoeveel kinderen en welke leeftijden enzo? Er worden ook uitjes georganiseerd voor de aupairs dus ben benieuwd! Heb al super veel blogs gelezen van meiden die naar Engeland gaan komende tijd.

Ik wil dit al 2 jaar heel graag! Ik denk dat als ik klaar ben met mijn opleiding (over 2 jaar) dit echt ga doen, en dan lekker naar Ierland!

Ik heb High School gedaan met Travel Active en ik ben erg enthousiast over de begeleiding. Echt dik tevreden. Voor mijn vertrek had ik natuurlijk veel vragen en ook tijdens mijn verblijf in Amerika kon ik bij hen terecht. Zeker een aanrader. Succes met je plannen

Ik heb Travel Active ervaren als goed! Ik ben zelf een maand naar Nice (Frankrijk) geweest voor een talencursus. De begeleiding was goed, ze gaven veel informatie en waren persoonlijk en direct.

Gaat er iemand anders binnenkort nog met travel active weg? Ben nog steeds bezig met m’n pakket. Kom er maar niet aan toe om mijn brief en het fotoalbum te maken…

Ik wil ook High School gaan doen, maar dan in Nieuw Zeeland. Ik weet alleen niet of ik een semester moet doen, of 3 maanden.
Ik ben bang dat je in 3 maanden niet zo heel veel meekrijgt. Hoe lang heb jij gedaan ?